Dnes je 28. 03. 2024

Komunikace prostřednictvím e-mailingu je pro finanční instituce nepostradatelná. Důležité je dbát na bezpečnost

Autor: Redakce
Rubrika: IT
Čvc 8th, 2021
0 komentářů
GDPR: Obchodníci odesílají méně e-mailů, databáze se pročistily od neaktivních kontaktů

Role efektivní e-mail marketingové komunikace je z pohledu finančních společností zásadní. Právě ona totiž představuje pro banky či pojišťovny jednoznačně nejlevnější a nejrychlejší alternativu, jak dostat potřebné informace ke všem klientům společnosti. I vzhledem ke každoročnímu nárůstu kybernetické kriminality je však stěžejní uskutečňovat tuto komunikaci maximálně bezpečně.

Databáze finančních společností čítají běžně desítky tisíc kontaktů. Řádně informovat každého zákazníka o legislativních změnách či produktových nabídkách tak může být v případě volby nevhodného komunikačního kanálu těžce splnitelná mise. Tam, kde nedostačují možnosti papírových dopisů a telefonních SMS, však své uplatnění našel e-mail. Ten dokáže doručit sdělení do schránek tisíců klientů během několika minut.

Je to právě rychlost a vedle ní i nízká cena, která dělá z e-mailingu nepostradatelný komunikační nástroj pro finanční společnosti. „S přímou e-mailovou komunikací pracujeme prakticky na dennodenní bázi. Pravidelně informujeme naše klienty o novinkách nebo zajímavých nabídkách, případně smluvních úpravách,“ popisuje vedoucí externí komunikace Komerční banky Pavel Zúbek.

Výhodou je měřitelnost i intuitivní personalizace

Kromě úspory času a financí však přináší e-mail marketing i další užitečné výhody. Je jí kupříkladu možnost zanalyzovat, zda byla informace k zákazníkovi doručena. Prostřednictvím nástroje na správu e-mailingové komunikace tak dokáže finanční společnost ověřit, zda adresát sdělení otevřel či nikoli. Pokud se pak nedostaví zpětná reakce na e-mail, může automatizovaný systém sám klienta opětovně oslovit.

I v případě mimořádně početné databáze kontaktů bank a pojišťoven je třeba věnovat pozornost precizní personalizaci e-mailových sdělení. Základem by mělo být správné oslovení a předložení relevantního obsahu, vzhledem k profilu klienta. „Informace o svých zákaznících jsou pro poskytovatele finančních služeb základním stavebním kamenem úspěšné komunikace. Jakýkoliv klient dá přednost čistě personalizovanému sdělení, před obecným informačním šumem,“ říká Břetislav Strnad, expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.

Pozor na podvodníky

Každý zákazník finanční instituce by měl u příchozí elektronické pošty vyhodnotit, zda s ním skutečně komunikuje jeho společnost. E-mailová schránka se totiž může stát terčem takzvaných phishingových útoků. Ty mají nejčastěji za cíl vylákat od důvěřivých lidí citlivé údaje a pomocí nich je připravit o finance.

Podvodníci se typicky snaží vydávat za autoritu, kupříkladu banku, kde má příjemce e-mailu vedený účet. Tato sdělení se často vyznačují krkolomnou větnou skladbou nebo gramatickými chybami. Kybernetičtí zloději však v dnešní době dokáží připravit i velmi propracované a správně personalizované phishingové e-maily.

Zásadní informací je, že finanční instituce po zákaznících nikdy nepožadují zadávat citlivé informace do elektronické pošty. To potvrzuje i manažerka externí komunikace Raiffeisenbank Petra Kopecká: „Citlivé údaje, jako je například PIN, tímto kanálem neposíláme. K tomu slouží zabezpečené prostředí internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace. Klientům pak v komunikacích opakovaně připomínáme, jaké zásady bezpečnosti by měli dodržovat.“

Specifických požadavků, které mají finanční instituce na vývojáře e-mailingových nástrojů, je celá řada. „Samozřejmostí je sledování informací a dat v reálném čase. Dále také každá banka požaduje automatizované řešení na klíč. To je naprosto logické, protože v bankovním sektoru se točí astronomické peníze a není možné, aby si vedení takové instituce pořídilo nějaké šablonovité řešení. Specifikem u finančníků je také vícekanálová komunikace. To znamená, že spojení se zákazníkem funguje tak, že nejprve se mu odešle e-mail, poté SMS zpráva a pokud dotyčný stále nereaguje, využívají banky starou dobrou formu dopisů, případně jej kontaktuje call centrum,“ uzavírá Strnad.

Výhody užití e-mailingu pro komunikaci s klienty finančních společností

  • Snížení finančních nákladů
  • Rychlost doručení
  • Automatizovaná nastavení
  • Možnost precizního nastavení personalizace
  • Měřitelnost doručení a otevření sdělení