Adrenalin, wellness nebo poukazy na dovolenou. Stále více Čechů dává přednost zážitkům před hmotnými vánočními dárky
Stále více Čechů dává při nakupování vánočních dárků přednost zážitkům před hmotnými věcmi. Dle údajů portálu Slevomat je prodej zážitkových poukazů před Vánoci až trojnásobně vyšší než v jiných částech roku. Trendem letošní sezony jsou únikové hry, vstupy do zábavních center a adrenalinové zážitky. V kategorii cestování potom Češi dávají přednost wellnes pobytům, kupují ale i poukazy na dovolenou.
Trendy v oblasti nakupování dárkových poukázek se dle odborníků každý rok mění. V letošní předvánoční nabídce jsou nejvíce v kurzu poukazy na únikové hry i adrenalinové činnosti. „Poslední dva roky zažívají únikové místnosti velký boom, dalším fenoménem jsou poté zábavní parky a adrenalinové zážitky, například vstupy do Jump Areny, TEP Faktor arény nebo aquaparku,“ potvrzuje Tomáš Holý z inspiračního portálu Slevomat.cz a dodává, že podobné dárky jsou vhodné pro celé rodiny, ale i partu přátel nebo kolegy v práci.
Nákupy na poslední chvíli
Nespornou výhodou dárkových poukazů, kterou nakupující v předvánočním shonu velmi oceňují, je možnost koupit je i na poslední chvíli a vyřídit tak pořízení dárku z pohodlí domova. Další devízou voucherů je skutečnost, že se dají přizpůsobit zcela na míru obdarovanému. „Připravili jsme vánoční balíčky v různých variantách tak, aby si každý našel pod stromečkem to své. Zájemci tedy mohou koupit volnou vstupenku do aquaparku doplněnou o vstup do wellness centra, 7D kina, přednostní jízdu na atrakcích, ale i masáž nebo sirnou koupel. Ti, kteří přeci jen dávají přednost hmotným darům, pak v rámci balíčku dostanou krásnou osušku,“ potvrzuje trend Blanka Marková z Aqualandu Moravia.
Pro stále více Čechů je atraktivnější strávit Vánoce nebo Silvestr na pláži. Zájezdy rychle mizí
Wellness vyhledávají častěji ženy, v Aqualandu Moravia ho loni využilo 50 % všech návštěvníků
Cestování a wellness jako dárkové poukazy
Samostatnou kapitolou při prodeji dárkových poukazů je pak cestování. Před Vánoci mají Češi zvýšený zájem o adventní zájezdy. Například pouze přes Slevomat jich letos koupili 16 tisíc. Pod stromeček poté Češi nakupují nejčastěji tuzemské wellness pobyty, zájem ale mají i o poukazy na zahraniční dovolené. „Dárkový poukaz na dovolenou může být skvělou alternativou pro někoho, kdo nechce darovat pouze peníze v obálce. Pořídit ho lze v libovolné hodnotě, vlastník poukazu si pak sám zvolí druh a termín zájezdu, který upřednostňuje. Vyrazit tak může v zimě na hory nebo dárek využít na nákup letní dovolené. Poukaz je navíc možné zaplatit kartou a okamžitě stáhnout v elektronické podobě. Jedná se tak o ideální dárek na poslední chvíli,“ vyjmenovává Michal Tůma z cestovní agentury Invia výhody dárkových poukazů, jež společnost nabízí. Vhodným dárkem pro náruživé cestovatele pak podle něj mohou být též letenky do vysněné destinace, právě ty jsou totiž často nejnákladnější.