Dnes je 23. 11. 2024

Obchodní e-maily odesílají nejčastěji jednou měsíčně a z externí aplikace, vyplývá z průzkumu mezi podniky a živnostníky

Autor: Redakce
Rubrika: nejčtenější
Říj 25th, 2017
0 komentářů
Obchodní e-maily odesílají nejčastěji jednou měsíčně a z externí aplikace, vyplývá z průzkumu mezi podniky a živnostníky

E-mailing je pro řadu podniků a živnostníků nedílnou součástí marketingových aktivit. Vyplývá to z průzkumu mezi více než třemi stovkami subjektů od obchodů a e-shopů přes realitní kanceláře a hotely až po stavební firmy, který realizovala aplikace SmartEmailing. Z něj vyplynulo, že firmy e-mailing využívají nejčastěji jednou měsíčně, a to za pomoci externí aplikace. U poloviny pak náklady na e-mailing nepřevyšují pět set korun za měsíc.

Stav e-mailingu v Česku a na Slovensku

„Průzkum jsme uskutečnili v druhé polovině letošního roku. Zajímalo nás, jaký je stav e-mailingu v Česku a na Slovensku. Oslovili jsme celkem 337 subjektů. 37 procent z nich byli podnikatelé, 28 procent tvořily firmy do pěti zaměstnanců, 12 procent do deseti a 17 procent do padesáti. Zbývajících šest procent připadlo na podniky s více než padesáti zaměstnanci,“ uvedla Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Z unikátního průzkumu vyplývá, že aktivity v oblasti e-mail marketingu si řada podniků vykonává interně. Tuto variantu uvedlo hned 67 % oslovených. Kombinaci externího a interního řešení upřednostňuje 12 % dotázaných, zatímco 10 % je řeší pouze externě. Zbývajících 11 % není v e-marketingu aktivní vůbec.

E-mailing jako takový, ať již pro komunikaci se stávajícími zákazníky či partnery, nebo pro získávání nových, považuje za důležitý nástroj 47 % oslovených. Investice do něj na druhou stranu u 48 % respondentů nepřesahují 500 korun za měsíc. 21 % neinvestuje více než 1 000 korun, 13 % pak více než 5 000 korun.

Jak podniky a živnostníci doručují partnerům informace?

Průzkum se zabýval rovněž tím, jakým způsobem podniky a živnostníci informace zákazníkům a partnerům doručují. „73 procent dotázaných k tomu využívá externí aplikaci, asi 12 procent uvedlo, že používá vlastní software, zhruba 6 procent pak Outlook. Zajímala nás rovněž velikost jednotlivých databází, na něž e-maily směřují. Více než jedna třetina respondentů uvedla, že v databázi sdružuje do tisíce kontaktů, do deseti tisíc kontaktů má pak necelých 32 procent z nich. Něco málo přes 17 procent pak připadlo na databáze do stovky kontaktů,“ přiblížila Kateřina Fišerová.

U frekvence e-mailingu vybírali respondenti nejčastěji rozesílku jedenkrát do měsíce (24 %), jedenkrát týdně (21,7 %) a jedenkrát za čtrnáct dní (19 %). Po patnácti procentech odpovědí připadlo na rozesílky jednou za dva měsíce a jedenkrát ročně. E-mailing na každodenní bázi pak provozují pouhé asi 2 % respondentů. Dvě třetiny oslovených přitom využívají ke komunikaci vlastní šablonu, 52 % pak používá rovněž automatizace e-mailingu.

Důležitým aspektem e-mailingu je pak takzvaný open rate. Že se míra otevření jejich e-mailů pohybuje do deseti procent, uvedlo zhruba 35 procent dotázaných. Open rate do dvaceti procent vybralo asi 25 procent účastníků průzkumu, do třiceti pak téměř 21 procent,“ řekla Kateřina Fišerová s tím, že bezmála polovina respondentů si přitom e-mailing vyhodnocuje po každé kampani.

Sova Day poradí firmám s content marketingem, nově se věnuje i PR a médiím

Přestože e-mailing považuje za důležitý necelá polovina oslovených, řada z nich u sebe v této oblasti spatřuje značné rezervy. 40,4 % jako příklad oblasti pro zlepšení uvedlo efektivitu a ziskovost těchto kampaní, čtvrtina vidí slabinu v celkové strategii, bezmála dvacet procent pak v budování databáze.