Nové vinařství sbírá první ocenění, jeho etiketa je nejhezčí
Vinařství Starý vrch, sídlící v Hustopečích, zahájilo svou činnost teprve před rokem. V současné době tedy nabízí svou první kolekci vín, ke které bylo potřeba vytvořit originální logo a etiketu. Ve spolupráci s grafikem Romanem Kopeckým a společností ETIFLEX vznikly ojedinělé vinné etikety, které zaujaly i odbornou porotu soutěže Obal roku. Etikety vinařství Starý vrch se tak pyšní titulem Obal roku 2015 v kategorii Nápoje.
„Získání ocenění je pro nás velkou ctí a novinkou. Potěšilo nás, že z 66 nominovaných výrobků porotu zaujaly právě naše vinné etikety, které v sobě snoubí tradiční prvky v moderním designu,” říká majitel vinařství Starý vrch Petr Polický. Porota zkoumala jednotlivé přihlášené projekty z hlediska inovace, ekologie, praktičnosti a logistiky. A čím je právě etiketa Starého vrchu tak výjimečná? Logo má svůj příběh a moderní design. Etiketa je zušlechtěna použitím několika tiskových technologií, a to sice flexotisku, sítotisku a horké ražby.
V logu se skrývá několik symbolů, které nové vinařství charakterizují. Hlavní prvky tvoří reliéf Starého vrchu, tedy hory, kde se vinařství nachází. „Horu obklopuje symbol houslového klíče, protože náš hlavní enolog, Ondřej Lukeš, je muzikant srdcem i duší,” vysvětluje Petr Polický, majitel hustopečského vinařství Starý vrch. Houslový klíč společně s reliéfem hory tvoří také iniciály vinařství – SV. Etiketa nabízí pohled na večerní horizont Starého vrchu posetého vinicemi. Ty jsou na etiketě zvýrazněny svislými liniemi pokrytými lakem. Stejně tak další prvek, rarita Hustopečí, je na etiketě zvýrazněn tmavým lakem. Jednotlivé kruhy symbolizují mandloňový sad, který se nachází v blízkosti vinařství Starý vrch. Jeden kruh je vyplněný zlatým lakem a představuje již rozkvetlý mandloňový strom.
Ukryté tradice a specifika hustopečského kraje jsou prezentovány v moderním stylu, charakterizovaným kombinací tmavých a zlatých barev. Etiketa vinařství Starý vrch je vyrobena z materiálu soft touch black, který jí dodává nádech luxusu a z láhve tak dělají ideální dárek pro blízké nebo pro obchodní partnery.