3 tipy na vyladění stránek pro úspěšnější e-mail marketing
E-mail marketing není jen o posílání e-mailů, ale o fungujícím propojení více prvků. Jedním z těch nejdůležitějších je web. Právě tady budete nejspíše sbírat kontakty a právě sem se pravděpodobně čtenáři vašich zpráv budou nejvíce proklikávat. Sebelepší e-mail je tak bez dobře připravených stránek v podstatě zbytečná práce. Podívejte se na 3 tipy, jak web připravit na e-mailing.
Tip 1: Vyladěný newsletter box
Newsletter box je formulář na webu, případně blogu, přes který se návštěvníci přihlašují k odběru newsletteru. O tom, nakolik se lidé budou opravdu přihlašovat, rozhoduje mimo jiné jeho umístění nebo lákavý vzhled.
„Box je proto vhodné umístit na dobře viditelné místo na stránkách. Lidé ho nejčastěji hledají ve spodní části stránky, proto by neměl chybět ani v patičce webu. Vyhrajte si také s jeho podobou. Newsletter box svádějící k přihlášení by měl být líbivý, vkusný a hezky sladěný s podobou webu,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing
Obchodní sdělení a GDPR: Pozor na nová pravidla pro sběr kontaktů i využívání stávajících
Návštěvníkům webu musí rovněž hned dojít, o co se jedná. Proto by měl newsletter box obsahovat jasné sdělení, co návštěvníci dostanou a co pro to musejí udělat. Box lze připravit hravě, vtipně či třeba minimalisticky – představivosti se meze nekladou. Měl by však korespondovat se značkou a jejím zaměřením. Formuláře pro získávání souhlasu musejí být též opatřeny právními prvky v souladu s českou legislativou a nastupujícím GDPR.
Tip 2: Optimalizovaná landing page
Stránky, na něž se návštěvníci přes proklik jako první dostanou, se nazývají landing page neboli vstupní stránky. Pokud takové na webu ještě vůbec nejsou, je nejvyšší čas je vytvořit. Jsou-li landing page připravené, je na místě revize, aby plnily svůj účel a měly maximální konverzní potenciál.
„Toho dosáhnete hlavně tím, že budete mít tyto stránky co nejjednodušší na orientaci a návštěvníci tak okamžitě poznají, co se po nich chce. Když už se vám povedlo návštěvníky na web dostat, byla by přeci škoda o ně nepovedeným provedením vstupních stránek hned zase přijít,“ vysvětluje Kateřina Fišerová. Pokud slouží landing page k získávání kontaktů výměnou za obsah a patří k těm lepším, měla by dosahovat konverze získaných e-mailů kolem 50–60 procent. Záleží samozřejmě také na tom, jakým způsobem přivádíme na stránku cílenou návštěvnost.
Tip 3: Propojení webu s nástrojem
Propojení webu s e-mailingovým nástrojem umožní e-mailing vyhodnocovat a neustále posouvat dopředu. Mezi další výhody patří třeba automatické propisování kontaktů na zákazníky. Pokud někdo vyplní svůj e-mail do formuláře na stránkách, nástroj veškeré údaje automaticky zanese do databáze. Chytré nástroje mají formuláře opatřeny kontrolou překlepů i ochranou proti spam botům, kteří weby procházejí, a umožňují též double opt-in funkci nezbytnou pro GDPR. Stejně tak je díky propojení jednodušší monitorovat akce, jež návštěvníci na webu provádějí. Podle toho pak lze kontakty segmentovat do různých skupin. Výběr mailovacího nástroje je skutečně dobré nepodcenit.