Dnes je 24. 11. 2024

Tip pro firmy: Konec roku využijte k drobným opravám a úklidu, správná koordinace je nutností

Autor: Redakce
Rubrika: Praktické tipy
Pro 13th, 2014
0 komentářů

Konec roku je pro firmy ideálním obdobím pro velký úklid a drobné opravy. Přátelská atmosféra navozená vánočními svátky i volnější rytmus práce totiž dávají podnikům prostor pro zútulnění a zlepšení chodu kanceláří i administrativních sídel. Aby však byly úpravy interiéru opravdu efektivní a výsledný dojem co nejlepší, měly by podniky revizní, úklidové i opravářské práce pojmout jako ucelený projekt. Špatná koordinace oprav a úklidu se totiž mohou nejen prodražit, ale také znepříjemnit zaměstnancům vstup do nového roku.

Do revize a úklidu kanceláře zapojte zaměstnance, utužíte tak kolektiv

Prosinec patří mezi měsíce, kdy většina firem kontroluje a počítá stav vybavení či zboží. Tato činnost by přitom měla představovat startovní pozici pro generální opravy a úklid. Během revize totiž zaměstnanci prochází vybavení kanceláře položku po položce, čímž se odhalí nejen chybějící artikly, ale také dávno nepoužívaná elektrozařízení a funkční vady v interiéru kanceláře. Při revizi kanceláře byste proto měli motivovat zaměstnance k zapisování všech technických problémů, které je na pracovišti během roku obtěžují. Snaha identifikovat problémy a příslib jejich řešení zaměstnance určitě potěší. Netradiční náplň pracovní doby a kolektivní hledání technických závad navíc zlepší komunikaci v týmu a utuží kolektiv.

Po revizi kanceláře se zbavte nepoužívaných elektrozařízení a začnete s drobnými opravami

Při revizi vybavení kanceláří se zpravidla odhalí dávno zapomenutá a nefunkční elektrozařízení, která nejen zabírají místo, ale jejich skladování může být i nebezpečné. Ačkoliv nelze vysloužilá elektrozařízení jednoduše vyhodit do popelnice, není jejich likvidace náročná. „Pro svoz elektrozařízení a starých baterií doporučujeme využít specializované svozy, které si mohou nejen firmy, školy, obce či fyzická osoba objednat zcela zdarma. Stačí se zapojit například do projektu Zelená firma,“ vysvětluje David Vandrovec ze skupiny REMA, která se zabývá zpětným odběrem elektrozařízení a baterií. „K ekologické likvidaci by se přitom měly odevzdávat všechny spotřebiče, které fungují na elektrickou energii či baterie, jako například počítače, monitory a tiskárny, myši, klávesnice, kabeláž, CD, DVD a tonery,“ doplnil Vandrovec. Po odvozu starých spotřebičů se vám v kancelářích uvolní manévrovací prostor pro řemeslníky či malíře. Úbytek kabelů, paměťových médií a starých baterií v šuplících navíc ocení i uklízečky při rutinním úklidu.

Čisté kanceláře a volný prostor oživte květinou či zajímavým doplňkem

Uklizené administrativní místnosti ocení nejen vaši obchodní partneři, ale i zaměstnanci. Těm můžete k čistému a funkčními pracovnímu prostředí dopřát bonus v podobě květin či dalších dekorací. Mezi velmi oblíbené dekorativní prvky patří například fotoobrazy s přírodními motivy či designové nástěnné hodiny. „Oblíbenou dekorací jsou také doplňky z vysloužilých elektrozařízení, které jsou vyrobeny například z tlačítek telefonních budek nebo z různých částí počítačů,“ popisuje Adéla Zimáčková koordinátorka projektu Trash Made, v rámci kterého vznikají výrobky z recyklovaných materiálů vyřazených elektrospotřebičů.Nejvhodnějším časem pro instalaci doplňků je přitom první lednový den, kdy jsou kanceláře prázdné a vy tak budete mít dostatek místa i času pro doladění posledních interiérových detailů.