Tamaris se stal v Německu nejoblíbenějším prodejcem módy, díky zákaznickému servisu
Výrazný firemní profil a jasné zaměření na cílové zákazníky dovedl značku dámských bot Tamaris k titulu nejoblíbenějšího německého prodejce módy v segmentu oděvů a obuvi. Vyplývá to z nejnovějšího zákaznického průzkumu provedeného společností OC&C Strategy Consultants. V rámci průzkumu bylo analyzováno 26 000 zákaznických hodnocení zaměřených na různé služby celkem 95 německých obchodníků.
Kvalita znamená, že se k nám vrací zákazník, ne výrobek. To je ústřední motto Horsta Wortmanna, zakladatele společnosti, jehož vyznávání se značce Tamaris rozhodně vyplatilo. Tato obuvní firma původem ze severoněmeckého Detmoldu si dostatečně brzy uvědomila, že orientace na služby a spokojenost zákazníka je klíčovou konkurenční výhodou. V době, kdy je čím dál těžší vyniknout jen díky produktu samotnému, sází Tamaris na cílený koncept. Tato oblíbená obuvní značka kombinuje kvalitu a odborné znalosti nových trendů s cílem dosáhnout mimořádného poměru ceny k výkonu a explicitně zakazuje slevy. Široký záběr kolekce zajišťuje, že zákazník každé věkové skupiny nalezne, co hledá. A aby byly výrobky Tamarisu dostupné po celém světě, o to se stará rozsáhlé pokrytí trhu s více než 1 000 obchody. Nezaměnitelný designový styl se pak podílí na vysoké úrovni známosti značky. Díky tomuto jasnému firemnímu profilu se Tamarisu podařilo zvýšit v roce 2015 míru spokojenosti svých zákazníků o 2,5 procentního bodu a v žebříčku společností poskočit o 8 příček.
Všichni zákazníci, kteří za poslední tři měsíce navštívili nebo nakoupili ve vybraných obchodech, měli možnost ohodnotit daného prodejce. Otázky směřovaly nejen na cenu, kvalitu či výběr produktů, ale též na zážitek z nákupu a zákaznický servis. Hodnocení pak jasně ukazuje, že úroveň servisu má přímý vliv na celkovou spokojenost zákazníka i na to, jak moc je pravděpodobné, že prodejce doporučí ostatním. Přestože produkt samotný stále zůstává pro zákazníka největším měřítkem, průzkum ukázal, že se jednoduchý a příjemný nákupní zážitek, vhodný výběr a dobré rady při nákupu stávají výraznými faktory, které ovlivňují zákazníkův výběr prodejce.
Tento rys není důležitý pouze v rámci konkurenční soutěže mezi jednotlivými prodejci módy, ale též obecně mezi offline a online retailisty, kteří mají tendenci být výrazně levnější. Jak výsledky průzkumu napovídají, právě orientace na zákaznický servis ve formě přátelské a kompetentní rady či řešení problémů bez zbytečné byrokracie bude v budoucnu zásadním kritériem pro úspěch offline obchodníka vzhledem k online konkurenci. Důkazem, že Tamaris si je tohoto faktu vědom, je nejen jeho vítězná pozice v uvedeném průzkumu, ale i nedávno udělené prestižní ocenění v největším německém žebříčku služeb sestaveném deníkem Die Welt a společností ServiceValue GmbH. V konkurenci více než 1 900 značek se stal Tamaris vítězem v poskytování služeb maloobchodu v kategorii obchod s obuví.