STRAVENKOVÁ KARTA EDENRED JE HITEM. PŘIJÍMÁ JI NA 5 TISÍC PROVOZOVEN, MÍŘÍ POSTUPNĚ KE 100 TISÍCŮM LIDÍ
Začalo to pilotním testem na Brněnsku před půl rokem. Nyní stravenkovou kartu Ticket Restaurant Card od Edenred přijímá na pět tisíc provozoven v celém Česku. Zaměstnanci více než 70 firem s kartou už bezhotovostně zaplatí i v restauračních sítích jako KFC, STARBUCKS COFFEE, Burger King, McDonalds, Costa Coffee, PAUL nebo Mr. Baker. Od 1. prosince 2015 výčet rozšířily i supermarkety Albert, kromě toho lze prostřednictvím Ticket Restaurant® Card nakoupit jídlo také v dalších menších prodejnách potravin.
Zaměstnanci už nemusejí řešit, zda jim na papírovou stravenku v restauraci vrátí nazpět peníze. Pro firmy znamená Ticket Restaurant® Card úsporu v nákladech na distribuci jídelních poukázek, potřebnou částku zaměstnancům jednoduše pošlou jednou měsíčně na jejich předplacené karty.
A restaurace za pomoci běžného platebního terminálu či mobilního telefonu stravenky hostů v reálném čase převedou na hotovost na svém účtu. To jsou ve zkratce důvody, proč obliba stravenkové karty Ticket Restaurant Card společnosti Edenred bleskově roste.
„Zájem předčil naše očekávání, každým dnem do naší sítě přibude cca 30 nových restaurací. Restaurace tvoří převážnou většinu smluvních provozoven v síti a představují 67 % objemu všech uskutečněných transakcí kartami Ticket Restaurant® Card,“ konstatoval Pavel Kusý ze společnosti Edenred. I když projekt začal v Brně, v Praze nyní stravenkové karty Ticket Restaurant Card akceptuje téměř 1000 provozoven. Mezi nimi například La Republica, Nordsee, vybrané pobočky Sushi time, Potrefená husa Národní či LaBoca. Stravenková karta pro ně přitom má ještě jednu výhodu. Při platbě kartou lidé utratí více. Statistiky Edenred ukazují, že její držitelé za oběd v celé České republice zaplatí částku lehce nad 100 korun – to je o 20 korun více než je nejběžnější hodnota papírové stravenky.
A pomocí Ticket Restaurant® Card mohou zaměstnanci od 1. prosince nakupovat i v síti supermarketů Albert. Od příštího roku přitom přibydou další řetězce. Velikost nákupů je ovšem omezená denním limitem 500 korun. Není tedy možné uhradit stravenkovou kartou velký víkendový nákup, i kdyby se jednalo pouze o potraviny. Karta je primárně určená k nákupu jídla a oběda během pracovního dne.
Zájem o kartu měly již na startu celého projektu i firmy. V posledních týdnech se díky rostoucí síti akceptačních míst ještě zvýšil. „Firmy vědí, že jejich zaměstnanci budou mít kde prostřednictvím karty zaplatit oběd nebo nakoupit jídlo. V současné době již spolupracujeme s více než 70 firmami. O naše řešení má v současné době zájem dalších 500 firem s potenciálem přes 100 000 uživatelů. Firmy rovněž oceňují, že elektronické stravenky jsou oproti papíru ekologické a snižují administrativní náročnost – odpadá skladování papírových cenin, rozpočítávání mezi zaměstnance a distribuce,“ dodal Kusý.