Prodeje na internetu neustále rostou. Těží z toho i společnosti dodávající kancelářské potřeby
Prodej na internetu se stále zvyšuje, a na to ukazují i statistiky. Ještě v roce 2009 tvořila e-komerce na evropském trhu 1,27 procent HDP, v loňském roce se podíl vyšplhal na 2,45 procent. Podle předpokladů se však toto číslo bude i dále navyšovat. Prognóza pro rok 2020 předpokládá, že se prodej na internetu bude na celkovém HDP Evropy podílet až 6 procenty. Na tomto čísle se samozřejmě aktivně podílí i Česká republika.
Lidé velice rádi využívají luxusu, který jim kamenné prodejny nabídnout nemohou. Trend nakupování online se zvyšuje nejen v Evropě, ale roste každým rokem i celosvětově. Oproti roku 2014 zaznamenaly e-shopy za první čtvrtletí 18procentní nárůst. Do těchto statistik jsou zahrnuty i komplexní služby v podobě zásobování firem kancelářskými potřebami, které touto formou ušetří spoustu času a peněz.
Proč zákazníci nakupují u obrazovky?
Mezi výhody online nakupování se řadí především časová nenáročnost, možnost výběru z domova a příležitost produkty porovnávat. Prodej však necílí jen na jednotlivce, ale též na celé firmy.
Boom online nakupování ve firemní sféře tak nově zaznamenávají i specifická odvětví. Například e-shopy s kancelářskými potřebami. V dnešní době sice většina úkonů může probíhat elektronicky, ovšem bez tužky, papíru nebo sešívačky se v kanceláři přesto nikdo neobejde. „Počet online objednávek ze strany firem se nám stále zvyšuje, v současnosti je jich touto cestou realizováno více než 80 %. Z toho se webové objednávky podílejí na obratu firmy v průměru 65 procenty, což představuje meziroční 6% nárůst pro tento zákaznický kanál. Vysvětlujeme si to tak, že firmy chtějí šetřit čas, který je pro ně cenný,“ uvedla Jana Martínková ze společnosti Activa. Vybavení do kanceláře je tak podle ní dobré řešit komplexně, což zákazníkům ušetří spoustu starostí s objednáváním materiálu z různých e-shopů. Výzkumy říkají, že dobře zásobený personál se důkladněji věnuje práci a nikoliv hledání vhodného materiálu. Ukázalo se, že v součtu je to více než 3 250 hodin za rok.
Výběrem kancelářských potřeb obvykle nechtějí zákazníci trávit dlouhé hodiny, jako například při výběru elektroniky. Stejně tak je potřebují mít co nejdříve doručené na svém pracovním stole. S těmito trendy se tak musejí vyrovnávat služby jednotlivých dodavatelských společností. „Nákupní proces zákazníka se snažíme maximálně zjednodušit a zrychlit, k čemuž slouží například kvalitní vyhledavač a funkce, jako jsou oblíbené nebo nejčastěji nakupované položky. Náš e-shop umí reagovat také na individuální potřeby zákazníků, ať už v podobě nastavení finančních limitů, schvalovacích procesů či například speciálních katalogů,“ objasnila Jana Martínková. Změnami prochází rovněž logistika. „Neustále se zvyšuje počet přeprav, které musíme směrem ke klientům zvládnout. Nemůžeme si dovolit, aby vznikaly jakékoliv mezery v dodavatelském řetězci. Snažíme se co nejlépe uspokojit poptávku tím, že rozšiřujeme geografické pokrytí. Na našem území máme v této chvíli 8 propojených poboček, které zásobují firmy ve svém regionu v rekordně krátkém čase,“ uzavřela Martínková.