Dnes je 20. 06. 2019

Parné léto volá po osvěžení. Nabízíme 3+3 jednoduché nápoje pro dospělé i děti

Autor: Redakce
Rubrika: Lifestyle
Čvc 28th, 2014
0 komentářů

Během letních veder neexistuje snad nic lepšího než osvěžení v podobě chutných koktejlů. Pokud smícháme zdravé ovoce, můžeme vedle příjemné chuti získat i podstatné látky pro naše tělo. V tomto článku jsme pro vás připravili několik receptů na letní koktejly pro dospělé i děti. Jejich příprava je velice jednoduchá, ingredience stačí rozmixovat. Ovoce tak neztratí žádné vitaminy ani další důležité látky.

Smoothie pro zlepšení paměti

Pro přípravu tohoto nápoje budeme potřebovat 1 rozdrcený para ořech, 1 hrnek borůvek, ½ hrnku jahod, 1 lžíci lněné vlákniny a 1 lžíce slunečnicových semínek. Všechny ingredience smícháme, rozmixujeme a případně zředíme vodou na požadovanou hustotu.

Lněná vláknina je jemná drť z lněných semen, která obsahuje velice hodnotné živiny. Vedle rozpustné i nerozpustné vlákniny jsou v ní přítomny i vysoce kvalitní bílkoviny, antioxidanty a omega-3, 6 a 9 mastné kyseliny. Ovocné koktejly jsou díky lněné vláknině hustší a zpěněné,“ vysvětluje Luděk Šarman ze společnosti Walramcom, která nabízí bio lněnou vlákninu bez přidaných surovin. „Lněná vláknina je pro tělo velice prospěšná. Pomáhá stabilizovat krevní cukry a udržovat zdravá střeva, zdravou kardiovaskulární soustavu a rovnováhu hormonů i imunitního systému,“ dodává Šarman.

Baby špenát v koktejlu? A proč ne…

Chutný a osvěžující nápoj připravíte rozmixováním 1 středního pomeranče zbaveného slupky a semen, 1 nakrájeného středního banánu, 2 hrnků malin, 80 g nakrájeného baby špenátu, 5 nakrájených sušených datlí bez pecky a 2 polévkových lžic lněné vlákniny. Ochladit jej můžete přidáním ledu.

Špenát dodá vašemu tělu spoustu podstatných živin. Mezi ně patří například jód, který přispívá k normálnímu energetickému metabolismu a k udržení normálního stavu pokožky. Dále napomáhá optimalizovat tvorbu hormonů štítné žlázy. Špenát obsahuje také vápník, který pomáhá k normální funkci trávicích enzymů a je potřebný pro udržení normálního stavu kostí. Je také nedocenitelným zdrojem kyseliny listové a lecitinu.

Stimulátor energie

Nápoj, který vám pomůže získat zpět ztracenou energii, připravíte z 4-5 lžic lněné vlákniny, 750 ml oblíbeného, nepřislazeného ovocného džusu, 250 ml vody, 3 lžic citronové šťávy a 1 manga bez pecky. Pro ochucení a opravdu svěží chuť můžete přidat několik lístků máty. Opět stačí vše rozmixovat a ihned podávat.

Mango je dobře známé pro svůj vysoký obsah antioxidantů, kterými jsou v jeho případě vitaminy C, E a beta karoten, který je základem pro vitamin A. Antioxidanty chrání náš organismus před oxidačním stresem. Pod tímto termínem chápeme porušení rovnováhy mezi volnými radikály a antioxidanty, které je umí likvidovat. Volné radikály se do těla dostávají z vnějšího prostředí, nejčastěji prachem, smogem, cigaretovým kouřem či smaženými jídly. Mohou se však vytvářet i v těle během různých nemocí. Volné radikály poškozují bílkoviny a tuky a oslabují tělesné buňky.

Nápoje vhodné pro děti

Čerstvý ovocný koktejl s Omega-3

Tento jednoduchý koktejl, který bude výborně chutnat dětem, připravíte rozmixováním 2 meruněk, 1 jablka zbaveného jádřince a 1 lžičky lněného oleje. Vše můžete případně zředit vodou na požadovanou hustotu.

Lněný olej je velice vhodný pro děti, jejichž organismus zatím neumí přeměnit linolenové a alfa-linolové kyseliny na omega-6 a omega-3 mastné kyseliny. V současné době přitom děti trpí kvůli moderní stravě zásadním nedostatkem zmiňovaných omega kyselin. Tělu tyto kyseliny mohou pomoci snížením hladiny špatného cholesterolu a také při získávání duševní odolnosti. Pro děti dnes existují lněné oleje s příjemnou banánovou příchutí,“ říká Luděk Šarman ze společnosti Walramcom.

Sladká mňamka bez tuků

Pro přípravu sladkého broskvového smoothie rozmixujte 1,5 hrnku jablečného džusu, 1 oloupanou, vypeckovanou a nakrájenou broskev, ¾ oloupaného a nakrájeného banánu, 1 lžíci vanilkového jogurtu, 2 lžičky medu a 2 lžičky lněného oleje. Můžete přidat i několik kostek ledu.

Broskve téměř neobsahují tuky ani sodík, jehož nadbytek může vést ke zvýšenému krevnímu tlaku či ke vzniku žaludečních vředů, Naopak jsou broskve bohaté na draslík, hořčík a vlákninu. Zatímco hořčík přispívá ke snížení míry vyčerpání a únavy, vláknina pomáhá k dobrému pročištění střev.

Elixír stopových prvků

Děti si jistě zamilují koktejl připravený umixováním 1 hrnku čokoládového sójového mléka, 2-3 lžiček vanilkového jogurtu, ½ hrnku malin, ½ hrnku jahod a 1 lžičky lněného oleje.

Takto připravený nápoj obsahuje nejrůznější důležité stopové prvky. Díky malinám je v něm dostatek železa, které přispívá k normální funkci imunitního systému. V malinách najdeme i mangan, měď, zinek či kyselinu listovou. Jahody jsou zase dobře známé pro svůj velký obsah vitaminu C, jehož koncentrace je v jahodách srovnatelná s citrusovými plody.