HECHT je stále největším dovozcem elektrických motocyklů a čtyřkolek. Pokrývá až třetinu trhu

Lídrem v prodeji elektrických motocyklů na českém trhu je již pátým rokem v řadě společnost HECHT. Každý čtvrtý registrovaný elektrický motocykl v roce 2024 nesl logo této značky. V prvním kvartále 2025 je toto prvenství ještě výraznější. Elektrické motocykly HECHT mají totiž při registracích v Česku třetinový podíl. Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů.
Poptávka po elektrických motocyklech v Česku každým rokem roste, a i proto se na českém trhu prosazuje stále větší konkurence. Zatímco v roce 2021 prodávalo elektrické motocykly pouze šest značek, v roce 2024 byly v tuzemsku zaregistrovány stovky elektromotocyklů od sedmapadesáti motoristických společností.
„Popularita elektrických skútrů a motorek roste nejenom v Česku, ale v celé Evropě. Například v zemích Beneluxu se prodá až dvacet tisíc těchto strojů ročně. Očekáváme, že tento rostoucí trend bude trvat i na našem trhu ještě mnoho let. Proto máme velkou radost z toho, že od roku 2021, kdy Svaz dovozců automobilů vydává data o prodeji, jsme v tomto segmentu stále lídrem na trhu,“ říká Richard Vlček, nový generální ředitel HECHT Motors.
V roce 2024 čtvrtinový podíl, v roce 2025 dokonce třetinový
Jak z dat Svazu dovozců automobilů vyplývá, v roce 2024 bylo registrováno 331 elektrických motocyklů HECHT, což se rovnalo 25% podílu na trhu. Na druhém místě s velkým odstupem figurovala značka Talaria, která prodala 129 elektrických motocyklů (10% podíl). Podle aktuálních dat z prvního kvartálu roku 2025 je dominance HECHTU na trhu s elektrickými skútry a motocykly ještě vyšší. V období od ledna do března bylo registrováno již 93 elektrických motocyklů (33 %) této české značky.
„Tato čísla naznačují, že i v roce 2025 prodáme více elektrických motocyklů než loni. Jsme rádi, že Češi stále více vyhledávají tento čistý způsob dopravy. Elektrické motocykly totiž neprodukují žádný oxid uhličitý, navíc se dají napájet v pohodlí domova ze standardní 220 V sítě za minimální hlučnosti. Údržba elektroskútrů je podstatně levnější než u tradičních benzinových variant a náklady na ujetých sto kilometrů se pohybují mezi sedmi až deseti korunami,“ doplňuje Vlčeka dodává, že už dávno byl vyvrácen mýtus o tom, že tyto stroje kvůli nízké kapacitě baterie nenajdou velké využití. Podle Vlčka běžný elektrický skútr zvládne i vyšší desítky kilometrů vběžném provozu, je tedy vhodnou alternativou prodopravu do práce, do školy, na nákupy nebo dovolenkové vyjížďky.
HECHT je lídrem i mezi elektrickými čtyřkolkami
Společnost HECHT má ve svém portfoliu i celou řadu vícestopých elektrických vozidel a je lídrem na trhu i v tomto segmentu. V roce 2024 registrovali majitelé 194 čtyřkolek (31,15% podíl) značky HECHT, druhé místo drží společnost Jiaji (55 prodaných, 8,83% podíl), třetí nejvyšší počet registrovaných vícestopých vozů hlásí Jinpeng (52 prodaných, 8,35% podíl). I první kvartál roku 2025 tento trend potvrzuje. „Každá pátá prodaná elektrická čtyřkolka nese logo HECHTU. I tyto stroje se dají využít v běžném městském provozu, ale oproti motocyklům je častěji využijete i při práci kolem domu, protože umožňují přepravu přívěsných vozíků. Kromě toho je také milují děti,“ uzavírá Vlček s tím, že jak elektrické motocykly, tak čtyřkolky mohou i do běžného silničního provozu, jelikož jsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích. Po zakoupení podle něj stačí pouze sjednat povinné ručení, čtyřkolku či motocykl standardně přihlásit, přišroubovat registrační značky a následně již je možné vyrazit na silnici.
Statistiky Svazu dovozců automobilů naleznete zde.
Fotografie elektrických motocyklů a čtyřkolek jsou volně ke stažení zde.