Dnes je 16. 06. 2019

PF pomůže budovat značku i vztah se zákazníkem, aneb 6 tipů na firemní novoroční přání

Autor: Redakce
Rubrika: Praktické tipy
Pro 18th, 2018
0 komentářů

Vánočním a novoročním přáním patří každoročně velká část prosince. Nerozesílají je však jen rodiny a přátelé, ale také firmy, pro které jsou důležitým prvkem budování značky směrem k obchodním partnerům i zákazníkům. Poslat přání e-mailem je velmi snadné a navíc účinné. Jen je potřeba vědět, jak při přípravě péefka nešlápnout vedle.

Novoroční přání, která jsou často spojována s nadcházejícím rokem, ale i vánočními svátky, pomáhají upevňovat jak přátelské, tak obchodní vztahy. „Je to poděkování klientům a obchodním partnerům za dobrou spolupráci v uplynulém roce a za to, že si vybrali právě vaši firmu. Poslat takové přání je jedním z nejjednodušších kroků, které mohou firmy pro upevnění vztahů učinit,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

TIP 1: Trefte správný tón

Novoroční přání je sice něco jiného než běžný newsletter, který firmy s různou pravidelností zasílají svým partnerům a klientům, přesto by mělo respektovat tón komunikace jejich značky. Novoročenka by však měla být odlehčenější a mírný humor jí neuškodí. Je třeba si ale dávat pozor, aby nepřekročila hranici dobrého vkusu, nebo dokonce mravu.

TIP 2: Zvolte vhodné adresáty

E-mailové schránky se vánočními a novoročními přáními plní už od poloviny prosince. Je dobré si to uvědomit ještě před tím, než se e-mail s přáním rozešle na úplně všechny kontakty, které firma má ve své databázi. Není třeba do sváteční rozesílky nutně zařazovat adresáty, kteří sotva pár týdnů odebírají newsletter. Lepší je vybrat například jen takové, kteří e-mail s chutí otevřou a budou ho brát jako opravdové novoroční stvrzení dobrého vztahu mezi nimi a odesilatelem – tedy pravidelné zákazníky, dlouhodobě spokojené příjemce a podobně,“ popisuje Kateřina Fišerová.

TIP 3: Personalizujte

Péefko by vždy mělo mít osobní rozměr. Jeho základem by tedy mělo být v prvé řadě oslovení toho, komu děkujeme za spolupráci a přejeme krásné prožití svátků i vstup do nového roku. E-mailingové nástroje si s personalizací umějí snadno poradit a ta trocha času a úsilí navíc se skutečně vyplatí. Zároveň platí, že anonymní by neměl být ani sám odesilatel. Daleko lépe působí, když se pod přání podepíše konkrétní osoba, než když tam stojí jen název firmy.

TIP 4: Nic neprodávejte

V e-mailingu je obvyklé dodržet pravidlo, že každý e-mail má pouze jeden cíl. Stejné je to i s novoročním přáním. To má za cíl vhodně reprezentovat značku, nikoliv prodávat zboží. Na takové účely je dostatek prostoru v celém zbytku roku. „Když už někdo považuje za nutné nějaké to prodejní sdělení do novoročenky vpašovat, měl by to udělat citlivě a nejlépe s trochou nadsázky. Přát někomu k hezkým svátkům a hned potom začít s prodejem by totiž bez humoru mohlo být čtenářem bráno jako ten nejhorší možný vtip,“ dodává Kateřina Fišerová.

TIP 5: S grafikou to nepřehánějte

S grafikou je to podobné jako s textem – měla by vhodně podporovat značku a nesklouzávat ke kýči. Santu Clause nebo dědu Mráze tuzemští příjemci často nevidí rádi. Pokud zrovna není firma prodejcem Coca-Coly nebo ruské zmrzliny, je lepší se zdržet podobných přešlapů a raději vsadit na tradiční vánoční motivy. Grafika by měla být vyvedená v responzivním designu, aby si ji vychutnali i ti, kteří si e-mail přečtou na mobilním telefonu. Zároveň platí, jako u e-mailingu obecně, že přání není vhodné posílat ve formě celoobrázkových e-mailů. Ty se totiž nemusejí vždy zobrazit, a navíc je u nich větší pravděpodobnost, že skončí ve spamu.

TIP 6: Načasujte termín odeslání

Pokud jde o novoroční e-mail obchodním partnerům, je vhodné jej rozeslat ideálně s dostatečným předstihem před Vánoci. Mezi svátky se totiž lidé k firemní poště nemusejí dostat a po Novém roce už na ně vaše přání nejspíš příliš nezapůsobí. „Směrem k zákazníkům není špatně poslat novoročenku až před Silvestrem. Třeba na ně v uvolněné povánoční atmosféře udělá o to lepší dojem,“ uzavírá manažerka aplikace SmartEmailing.