Dnes je 18. 05. 2021

Češi kupují stále větší čísla obuvi, vyplývá z letní analýzy. Jedním z důvodů je obezita

Autor: Redakce
Rubrika: Lifestyle
Zář 5th, 2014
0 komentářů

V období letních prázdnin preferovali Češi obuv v nižší cenové hladině s jednodušším designem. Zároveň volili výraznější a pestřejší barevné provedení. Vyplývá to z údajů společnosti Coqui, která analyzovala zákaznické chování v letním období. Končící sezona rovněž podle odborníků potvrdila trend, kdy se zvyšuje poptávka po stále větší velikosti obuvi.

Podle analýzy společnosti Coqui, která hodnotila poptávku Čechů po letní obuvi, byly v červenci a srpnu 2014 nejprodávanějšími dámskými botami sandály a baleríny v jasných barvách s velikostí 39 a 40. U mužů pak sandály a pantofle v číslech 43 a 44. Oproti minulým letům došlo také k poklesu prodeje u menších velikostí dětské obuvi. Zatímco loni převládala velikost 32/33, letos v létě šly u nejmenších zákazníků častěji na odbyt rozměry 34/35.

Zatímco kupříkladu před 5 lety ženy nejčastěji kupovaly velikosti 37 a 38, v této letní sezoně požadovaly nejvíce velikosti 39 a 40. Má to samozřejmě více důvodů, třeba ohled na aktuální módu nebo drobné úpravy mezinárodních číslovacích norem, podstatné je však také zdravotní hledisko. V Česku například přibývá obézních lidí, u kterých dochází k přirozené potřebě kupovat stále větší a větší číslo obuvi, ve které je nebude noha nikde tlačit,“ objasnil Tomáš Jurák ze společnosti Coqui.V létě také podle něj nechávali lidé často nákup obuvi zcela na poslední chvíli. Letos byla ještě znatelnější tendence pořizovat letní obuv narychlo, obvykle těsně před odjezdem na dovolenou. Průměrná cena objednávky v červenci a srpnu byla na hranici 550 korun, což je cena o 18 % nižší než v neletních měsících, ačkoliv počet objednávek je srovnatelný. Češi si vyčleňují na léto nižší náklady,“ doplnil Jurák s tím, že v červenci a srpnu preferovali Češi obuv s jednodušším designem a jasnými liniemi, nejlépe v ostře červených, zelených a modrých barvách.