Dnes je 28. 03. 2024

Až 72 % Čechů nemá optimalizovaný mobilní tarif, ušetřili by přitom na nový smartphone

Autor: Redakce
Rubrika: Z trhu
Pro 18th, 2014
0 komentářů

Přibližně 72 % českých zákazníků nemá optimálně nastavené služby mobilních operátorů. Vyplývá to ze zjištění nezávislého srovnávače Tarifomat. Zákazníci proto každoročně zbytečně utratí sumu, díky níž by si mohli místo staršího modelu pořídit smartphone nové řady.

Bezmála třem čtvrtinám českých zákazníků mobilních operátorů by se vyplatilo optimalizovat nastavení svých telefonických služeb. Každý měsíc přicházejí kvůli špatně nastavenému tarifu naprosto zbytečně o stovky korun. „Spotřebitelé se mnohdy zbytečně podřizují parametrům svého tarifu a nemají služby nastavené podle potřeby,“ vysvětluje Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. „Z naší praxe vyplývá, že průměrná optimalizace tarifu přináší zákazníkovi hodnotu až 350 Kč měsíčně. Tuto sumu představuje buď finanční úspora, nebo objem služeb navíc,“ dodává Černoch.

Takové údaje jsou zajímavé především v souvislosti s nadcházejícími vánočními svátky. I letos budou bezesporu jedním z největších hitů Vánoc chytré telefony. Suma, kterou optimalizace tarifu může ušetřit během dvou let, přitom u mnohých smartphonů představuje rozdíl mezi novým top modelem a předchozí generací. Podle společnosti Karsa Technologies, která provedla hloubkovou analýzu předvánočních cen v českých e-shopech, se například cena aktuálního top modelu Nokia Lumia 930 liší od předchozí Lumie 925 o průměrně 5 339 Kč.

„Období posledního kvartálu je pro výrobce smartphonů tradičně ve znamení snahy uvést na trh novinky. Jejich ceny se v průběhu zmíněného čtvrtletí v českých e-shopech nijak zásadně nemění. Propady cen přicházejí až posléze,“ vysvětluje Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům českých e-shopů nástroj pro porovnání cen konkurence v reálném čase. „Například ceny nových modelů Nokia klesnou po 86 dnech, tedy necelém kvartálu, o 16 %. U iPhonů je pokles ještě výraznější, a to v průměru o 31 %. Nový smartphone se tak vyplatí koupit spíše po Vánocích,“ uzavírá Ježek.