Autosedačky Britax Römer získaly prestižní cenu CLEPA za bezpečnost
Společnost Britax Römer získala cenu za přínos v oblasti automobilové bezpečnosti se svým unikátním systémem automatického utahování dětských pásů (ATS), který dříve využívali výhradně jezdci Formule 1. Odbornou komisi CLEPA Innovation Awards zaujal i z toho důvodu, že indikuje řidiči správné upoutání dítěte během jízdy. Právě nepozornost řidiče kvůli kontrole dětského pasažéra je častou příčinou autonehod.
CLEPA Innovation Awards je prestižní evropská soutěž, do jejíž poroty zasedají přední odborníci na dopravu a bezpečnost. V kategorii Bezpečnost letos ocenili systém automatického utahování pásů ATS, který se využívá v autosedačkách Britax Römer. Tato německá společnost tak obdržela ocenění jako jediný výrobce autosedaček.
ATS technologie umí sama utahovat pásy dětského pasažéra podle potřeby. Navíc pomocí zvukových a světelných alarmů hlásí v průběhu jízdy rodičům, zda je dítě bezpečně připoutáno. Kromě bezpečnosti samotného dítěte tak sedačka napomáhá celkové bezpečnosti na silnicích. Řidič se totiž nemusí otáčet kvůli kontrole malého spolujezdce a může svou pozornost plně soustředit na řízení. „Statistiky ukazují, že jedenáct procent řidičů a téměř sedmnáct procent řidiček dohlíží při řízení na děti, místo toho, aby se věnovali řízení. Zároveň se celých třiadevadesát procent respondentů shodlo, že pozornost věnovaná dětem v autě narušuje řidičovu pozornost a ohrožuje bezpečnost provozu,” vysvětluje za společnost Britax Römer Lukáš Fiala.
Ocenění CLEPA udělované za vynikající výsledky v evropském automobilovém průmyslu získaly letos především nápady, které šetří životní prostředí. Druhou velkou oblastí, na kterou byla upřena pozornost porotců, byla právě bezpečnost. Podle odhadů CLEPA se totiž jen v Evropě každoročně vyrobí šestnáct milionů aut, která následně putují do provozu. „Evropští výrobci automobilů usilují každý rok o vylepšení svých služeb a produktů v rámci ekologie, bezpečnosti a mobility. Vyvíjí proto průkopnické technologie v oblasti automatizovaného řízení, čímž propojují oblast automobilů a telematiky,” řekl prezident soutěže CLEPA Robert Vavassori. Zároveň dodal, že je potřeba dbát na co nejmenší ekologickou zátěž a zároveň na co největší bezpečnost řidičů i spolujezdců.
Přínos a unikátnost jednotlivých nápadů oceňuje každoročně odborná porota CLEPA složená z předních evropských odborníků na dopravu a bezpečnost. Díky prestižnosti soutěže se se svými projekty přihlásilo celkem 45 firem z celé Evropy. Porotci pak vybírali z celkem 76 projektů. V kategorii bezpečnosti kromě ATS systému pro ochranu dětí v dopravě ocenili porotci například i brzdový systém budoucnosti a speciálně upravená čelní skla.