Dnes je 21. 11. 2018

5 největších mýtů o operativním leasingu

Autor: Redakce
Rubrika: Praktické tipy
Bře 10th, 2016
0 komentářů

Operativní leasing představuje velmi efektivní způsob správy vozového parku. Malá informovanost nebo nepochopení základních principů jej ale mnohdy neprávem řadí k méně výhodným způsobům financování vozidel. Pozitivní přínos nejen z hlediska nákladů podnikatele je však prokazatelný na konkrétních číslech. Zájem o operativní leasing roste, protože se ukazuje, že nevlastnit vůz bývá často efektivnější. Představujeme 5 největších mýtů ohledně operativního leasingu.

1. mýtus: V leasingu je zahrnut příliš nákladný servis

Tato úvaha vychází z na první pohled logického poznatku, že služby ve značkových servisech jsou drahé, což zvyšuje i cenu nájmu vozidla. Leasingové společnosti samozřejmě dopřávají vozidlům ve flotile 100% údržbu, takže využívají služeb pouze autorizovaných značkových servisů. Díky velkým objemům služeb jsou však u nich schopny nasmlouvat velmi příznivé ceny, na které běžný zákazník nedosáhne.

2. mýtus: Operativní leasing musí být dražší než přímá koupě kvůli marži leasingové společnosti

Je nutné si uvědomit, že leasingové společnosti nakupují nejen servis, ale i vozidla a veškeré služby a komodity v obrovských objemech, a dokážou tedy díky svému silnému postavení vůči dodavatelům s náklady velmi efektivně pracovat. Tak efektivně, že i s marží leasingové společnosti může cena nájmu spolu s dalšími výhodami směle konkurovat jiným způsobům financování. „Naše kupní síla je garancí nejnižších možných nákladů. Dokážeme to navíc podložit konkrétními čísly srovnáním celkových nákladů na vlastnictví u každé značky, typu i modelu vozidla,“ upozorňuje Jan Sedlmeier, Business Team Manager společnosti Arval.

3. mýtus: Nelze si vybrat konkrétní model vozidla ani vybočit ze standardní nabídky

V rámci operativního leasingu si lze vybrat jakékoliv vozidlo nebo model, které je na trhu dostupné. V tomto směru není klient nijak omezen. Leasingové společnosti jsou navíc již tak flexibilní, že zvládnou objednávku zadanou ráno mnohdy vyřídit tentýž den, nejpozději pak zpravidla do druhého dne.

4. mýtus: Svá vozidla často neobnovuji, takže bych upřednostňoval přímou koupi

I když kvalitní leasingová společnost nabízí v průběhu trvání nájmu pravidelnou výměnu staršího modelu za nový jako samozřejmost, můžete stejně tak využít smlouvy na 60 a více měsíců. Kvůli požadavku na delší dobu provozování tak není nutné si vozidlo pořizovat do vlastnictví. Samozřejmostí je, že i v dlouhodobém nájmu konkrétního vozidla je garantována stejná úroveň služeb, správy vozového parku a optimalizace nákladů i jejich předpověditelnost.

5. mýtus: Vozidlo musím vlastnit

Lidé si často neuvědomují, že investice, které do vozu musejí v případě vlastnictví vložit, mohou být i nenadálé a značně vysoké. Operativní leasing toto riziko naprosto eliminuje a rovněž odpadá problém s prodejem ojetého vozu. „Zájem o operativní leasing v posledních letech roste. Podnikatelé si totiž uvědomují, že vlastnit vozidlo není cílem podnikání. Vůz je pouhým prostředkem k rozvoji byznysu a není vůbec nutné ho vlastnit,“ uzavírá Jan Sedlmeier s tím, že nejvýhodnější vůz je mnohdy ten, který firma nevlastní.