Dnes je 26. 12. 2024

Ženy se o vlastní zdraví zajímají více než muži, důležitou roli ve výživě pro ně hraje i ekologie

Autor: Redakce
Rubrika: Lifestyle
Srp 2nd, 2014
0 komentářů

Až trojnásobně více žen oproti mužům pravidelně investuje do svého zdraví. Právě ženy tvoří 78 % zákazníků, kteří nakupují funkční superpotraviny obsahující omega 3 kyseliny či vlákninu. Vyplývá to z prodejních statistik společnosti Walramcom, podle níž také za poslední pololetí rapidně narostla poptávka po kvalitních eko surovinách.

Čeští konzumenti si stále více oblibují takzvané funkční superpotraviny, jak je označují výživoví poradci. Jedná se o mimořádně výživné složky jídla, které obsahují velké množství vitaminů, minerálů, antioxidantů, koenzymů a vlákniny. Takové potraviny působí velmi příznivě na lidské zdraví. Rostoucí oblibu dokumentuje nárůst poptávky po těchto produktech, která v uplynulých šesti měsících meziročně vzrostla více než dvojnásobně.

Osvěta v oblasti zdravé výživy způsobuje rostoucí poptávku například po lněné vláknině či lněném oleji. Ty mimo jiné obsahují velké množství omega 3 nenasycených mastných kyselin, které jsou zcela nezbytné pro lidské zdraví. Jejich nedostatek totiž může vést k nejrůznějším problémům, jakými je například ekzém, alergie, astma či kožní problémy,“ vysvětluje Luděk Šarman ze společnosti Walramcom, která se specializuje na funkční potraviny ze lnu setého. „Ačkoli se povědomí o nutnosti příjmu zdravých tuků postupně šíří, ještě stále nevymizely jisté mýty, které o výživě panují z dob minulých. Přestože lidé již o prospěšnosti omega 3 kyselin vědí, mylně se domnívají, že jejich dostatek získají z běžné stravy, a o zdroje těchto nepostradatelných tuků se nezajímají,“ dodává Šarman.

Lepší povědomí o zdravé stravě mají ženy. Právě jejich podíl tvoří významnější část poptávajících. „Výrazně vyšší zájem o zdravou výživu stále evidujeme u žen, které představují plných 78 % našich zákazníků. Pro čím dál více poptávajících je důležité také to, zda jsou potraviny produkovány z ekologicky pěstovaných surovin, bez použití pesticidů,“ podotýká Šarman a doplňuje: „Oproti druhému pololetí roku 2013 zaznamenáváme v prvním pololetí 2014 také nárůst finanční hodnoty objednávek, a to až o 55 %. Ukazuje se tak, že čeští konzumenti jsou ochotni za své zdraví měsíčně utratit více než desetinu průměrného platu.“