Dnes je 25. 06. 2019

Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele, má smlouvu na dobu neurčitou

Autor: Redakce
Rubrika: Z trhu
Dub 27th, 2015
0 komentářů

Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického Čecha ve vztahu k odběru energií.

Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem (75 %), ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, kterou za nejdůležitější faktor označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu (78 %) nebo z televize (60 %).

Pokud jde o typ odběru, zhruba 61 % domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ vysvětluje Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie – dělá to celkem 89 % z nich. Motivuje je k tomu zejména finanční úspora (88 %).

Typický Čech:

  1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %);
  2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %);
  3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %);
  4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %);
  5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %);
  6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %);

Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).