Dnes je 23. 11. 2024

Przybylski: Zákazníkům slevových portálů napoví transparentní přístup a nadstandardní servis

Autor: Redakce
Rubrika: Komentář
Srp 13th, 2014
0 komentářů

Po rychlém pádu neseriózních malých slevových portálů před čtyřmi lety a následné stabilizaci bohužel nedávno zasáhla slevový trh další nepříjemná událost. Pád třetího největšího slevového portálu po sobě zanechal mnoho nevyřešených otázek. I přes několik varovných signálů, jako byly například změny vlastnické struktury, přesuny sídla či přejmenování portálu, lze tento příklad považovat za nečekaný a ojedinělý. V komentáři níže naleznete odkrytá poznávací znamení seriózních portálů, která vám mohou pomoci v rychlé orientaci na trhu.

Mezi základní poznávací znamení stabilního slevového portálu patří transparentní přístup k veřejnosti a zveřejnění právních a úředních náležitostí. Každý seriózní zprostředkovatel musí být registrován v obchodním rejstříku a mít dostupné IČO. Měl by také dodržovat svou zákonnou povinnost a zveřejňovat každoročně takzvanou účetní závěrku, ze které lze vyčíst mnoho informací o hospodářské situaci společnosti. Před nákupem na slevových portálech mohou zákazníci kromě kontroly právních aspektů věnovat pozornost také ohlasům veřejnosti na služby daného portálu. Při čtení zákaznických recenzí či diskuzních fór se zájemce o slevu dozví nejen důležité informace o podstatě slevy, ale také načerpá zkušenosti ostatních lidí s daným slevovým portálem. Větší počet negativních reakcí totiž může včas varovat před nákupem a nepříjemnostmi. V diskuzích u slev lze také sledovat reakce zákaznické podpory daného portálu. Telefonická i emailová dostupnost pracovníků podpory a viditelný kontakt na zaměstnance svědčí o vyspělosti a obchodní zdatnosti slevového portálu. Příjemný tón komunikace, rychlé reakce, schopnost slušně odpovědět na negativní ohlasy či ochota poskytnout doplňující informace – to vše jsou rysy poctivého obchodníka, který si váží svých zákazníků i jejich důvěry.

Při nákupech na slevových portálech by zákazníci neměli opomenout také obchodní podmínky a reklamační řád. Je důležité si uvědomit, že slevový portál je pouze zprostředkovatelem či informátorem o slevě, tudíž neodpovídá za její poskytnutí u poskytovatele. I tak však nese jistou míru odpovědnosti. Podle zákona je odstoupení od smlouvy bez udání důvodů běžně možné do 14 kalendářních dnů od doručení kuponu. Po odstoupení od smlouvy by jak poskytovateli, tak i zájemci o slevu měly být peníze navráceny bez jakýchkoliv storno poplatků. Pokud má slevový portál v obchodních podmínkách dlouhé lhůty vrácení peněz či si za storno účtuje poplatky, jedná se s největší pravděpodobností o nepoctivého obchodníka.

Seriózní slevové portály se také vyznačují ochotným jednáním při reklamacích v situacích, kdy kvalita služeb neodpovídá prezentaci nebo běžným standardům. Tato ‚garance spokojenosti‘ spočívá v možnosti vrácení peněz a rychlém vyřízení celého procesu. Nekvalitní službu poskytnutou na základě slevového kuponu je třeba reklamovat přímo na místě u poskytovatele, a následně pak do několika pracovních dnů kontaktovat i zprostředkovatele slevy. Konkrétně portál Slevotéka.cz má tuto lhůtu stanovenou na 3 pracovní dny. V případě krachu poskytovatele služby v době, kdy je kupon platný, by měl slevový portál zákazníkovi okamžitě nabídnout vrácení peněz, například ve formě kreditu, který lze použít k dalšímu nákupu. Stabilní internetoví obchodníci mají pro tyto případy v záloze i takzvaný garanční fond, z něhož mohou v případě krachu subdodavatelů svým zákazníkům okamžitě refundovat zpět plnou částku za nevyužitý kupon.

O zdravém podnikání a prosperitě slevového portálu hodně prozradí také úroveň designu webu či kvalitní zpracování textu nabídek. Sledovat lze i průměrný počet prodaných kuponů u jednotlivých slev. Opakující se nabídky se stagnujícím počtem prodaných kuponů či zastaralý design svědčí o nízké obchodní zdatnosti portálu a nedostatku peněz na inovace.

Při jakékoliv pochybnosti o bezpečnosti nákupu na slevovém portálu by zákazník měl kontaktovat přímo slevový portál nebo poskytovatele zvýhodněné služby či dodavatele zlevněného produktu. Osobní komunikace a dojem z rozhovoru může být pro zákazníka dobrým signálem, zda se nabízená sleva vyplatí a zda si dotyčný zlevněnou službu či produkt opravdu užije.“

Autorem komentáře je Lukáš Przybylski, obchodní ředitel specializovaného pobytového slevového portálu Slevoteka.cz.