Při nakupování nábytku má hlavní slovo žena. Utrácí více a nakupuje častěji
Při nakupování nábytku má téměř v polovině případů hlavní slovo žena. Ukázal to nejnovější průzkum e-shopu MT nábytek. Podle získaných údajů totiž o nákupu rozhodují ženy ve 43 procentech případů, zatímco muži pouze v 17 procentech. 40 procent dotázaných pak nábytek vybírá společně. „Ženy jsou obecně více zaměřené na detaily a chtějí, aby nábytek při zařizování interiéru dokonale ladil. Partneři tak nejčastěji nechávají rozhodnutí na nich,“ uvedla Petra Triščíková z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem MT nábytek. „Svědčí o tom i fakt, že pro ženy je kromě kvality zboží důležitý i jeho design,“ doplnila Triščíková.
Ženy navíc podle průzkumu do nábytku investují více peněz. Celkem 18 procent z dotázaných žen uvedlo, že ročně utratí i více než 30 tisíc korun. Stejnou částku do nábytku investuje pouze 10 procent z dotázaných mužů. Odlišné nákupní chování u obou pohlaví se projevuje také při zařizování jednotlivých místností. Zatímco obývací pokoj zařizují obvykle muži i ženy, vybavování dětského pokoje, kuchyně nebo ložnice je většinou v režii žen. „Kuchyně je spíše doménou ženy, chce si ji proto zařídit podle svých představ a potřeb. Při zařizování dětského pokoje si pak ženy většinou vyhrají s barvami a doplňky,“ vysvětlila Triščíková.
Průzkum se uskutečnil během mezinárodního nábytkářského veletrhu Mobitex v Brně. Celkem se do něj zapojilo 593 respondentů.