Na elektronickou evidenci tržeb se firmy musejí připravit. Ideální jsou služby nastavené na míru podnikání
Se zavedením elektronické evidence tržeb (EET) bude nutné všechny platby vykazovat online. Aby tedy EET mohla fungovat, musí živnostník nebo firma mít například pokladnu, počítač nebo i mobil připojený na internet a vydat zákazníkovi při platbě účtenku s unikátním kódem přiděleným finanční správou. Společnost SONET v této oblasti poskytuje individuální nenákladné řešení pro různé typy podnikání, které bude v souladu se zákonem o elektronické evidenci tržeb.
Princip EET spočívá v online vykazování všech přijatých plateb nejen v hotovosti, ale například i platební kartou, stravenkou nebo šekem. „Povinná elektronická evidence se tak může dotknout všech odvětví a samotným obchodníkům z toho může vyplynout povinnost disponovat elektronickým zařízením s nainstalovaným pokladním softwarem a připojením k internetu, které bude propojené s tiskárnou účtenky,“ upozorňuje Lenka Bukalová ze společnosti SONET, která poskytuje komplexní služby v oblasti platebních technologií. „Může se jednat buď o pokladnu, platební terminál, počítač, notebook, tablet či chytrý telefon,“ dodává Bukalová.
Různým podnikatelským subjektům mohou pro tyto účely vyhovovat různá řešení. Někdo ve své podnikatelské činnosti pokladní systém nepotřebuje, například při stánkovém prodeji, při provozování taxislužby a podobně. „Pokud podnikatel ke své činnosti pokladní systém nepotřebuje, nabízíme mu efektivní řešení akceptace hotovostních i bezhotovostních plateb prostřednictvím platebního terminálu ve stacionární i mobilní verzi. Lze ho tedy využít v kamenné prodejně i v terénu,“ uvádí Lenka Bukalová s tím, že i toto nejjednodušší řešení umožňuje komunikaci s finanční správou a splňuje tedy parametry EET.
Další možností je platební terminál, který v sobě integruje pokladní systém. Toto řešení umožňuje využít modulární systém pro správu nabízeného zboží, nástroj pro akceptaci hotovostních i bezhotovostních plateb, čtečku čárových a QR kódů i tiskárnu. Disponuje rovněž dvěma displeji, z nichž jeden vidí zákazník a druhý je určen pro obsluhu platebního terminálu. „Jedná se taktéž o mobilní či stacionární zařízení, které splňuje všechny potřeby podnikatelů i jejich zákazníků a současně i požadavky zákona o elektronické evidenci tržeb,“ upozorňuje Bukalová.
Pro malé a střední obchody a restaurace, které vyžadují jednoduchou a rychlou obsluhu zákazníka, je určena kombinace platebního terminálu a pokladního systému. „Sestava se skládá z obchodní nebo restaurační verze pokladny včetně dotykového monitoru, tiskárny účtenek a rovněž platebního terminálu. Terminál si podnikatel může dle svých požadavků vybrat z naší nabídky,“ popisuje Lenka Bukalová. Výhodou tohoto společného řešení je jednak plná kompatibilita pokladního systému s elektronickou evidencí tržeb a současně propojení s platebním terminálem, což umožňuje automatický přenos placené částky z pokladny do terminálu.