Dnes je 20. 06. 2019

Leasingová firma Arval za první pololetí rostla o 12,5 procenta. Provozuje už přes 17.000 vozů

Autor: Redakce
Rubrika: Auto
Čvc 28th, 2016
0 komentářů

Jedna z největších tuzemských leasingových společností Arval CZ letos v prvním pololetí navýšila počet vozů ve svém vozovém parku o 12,5 procenta. Celkem tak už provozuje více než 17.000 vozidel a plánuje další růst. Jen za loňský rok firma navýšila objem pronajímaných vozidel o čtvrtinu, letos plánuje opět dvouciferný růst. Arvalu pomáhá stabilita jejich portfolia, nové produkty a pokračující zájem firem o operativní leasing.

„Za letošní první pololetí jsme získali více než 120 nových zákazníků. Loajalita našich stávajících klientů je zhruba 85procentní, což je poměrně vysoké číslo,“ uvedl obchodní ředitel Arvalu CZ Jiří Solucev. Financovaný fleet společnosti podle něj aktuálně tvoří 15.600 vozidel, přičemž celkový spravovaný fleet má více než 17.000 vozidel.

Arval na českém trhu vidí stále potenciál růstu. Podle průzkumu, který si nechal nedávno zpracovat, je podíl operativního leasing stále nižší než v západní Evropě 16% vs 55%), kde má tento produkt delší historii. Průzkum ale ukazuje, že české firmy o operativním leasingu více uvažují a mnohé se jej chystají zavést jako formu správy svého vozového parku. „Z těchto statistik jasně plyne, že se autoparky českých firem budou čím dál více provozovat formou operativního leasingu,“ uvedl Solucev.

Arval nabízí operativní leasing a služby spojené s řízením vozového parku zejména firmám, ale postupně začíná některé své produkty nabízet i živnostníkům nebo malým podnikatelským subjektům. Letos Arval spustil nový portál www.rocnivozyprodej.cz. Nabízí na něm k prodeji nebo pronájmu téměř nové vozy s nízkým nájezdem kolem 30.000 kilometrů. V nabídce jsou klasické fleetové značky, ale naleznete zde i zajímavou paletu prémiových značek. Firma pravidelně nabídku aktualizuje včetně specifikace aut.

Arval také spustil nové produkty zaměřené na střední a menší společnosti. Počet zákazníků se díky úspěchu těchto specializovaných produktů viditelně zvýšil.

Podle nedávno zveřejněné analýzy inzertního serveru s ojetými vozy Sauto.cz osobní vozy ztratí každý rok od svého zakoupení zhruba desetinu své ceny. U standardních značek se pokles zpomaluje po pěti letech, u prémiových zhruba po osmi. Tempo poklesu ceny v jednotlivých letech se liší značka od značky. Například Ford ztratí mezi prvním a druhým rokem v průměru 36 procent původní hodnoty. Naopak BMW, které je také v aktuální nabídce, si svou původní cenu drží dlouhodobě.