K životu bez masa motivuje projekt Veganuary. Díky široké nabídce produktů není těžké u výzvy setrvat
Začátek roku nahrává předsevzetím a změnám. Stále více lidí se zajímá o přechod k ohleduplnému způsobu života, za který často považují ten veganský. Každoroční lednová výzva s názvem Veganuary má za cíl informovat o veganství a pomáhat těm, kteří jej hodlají přijmout za své. Díky široké nabídce veganských produktů je dnes splnění této výzvy snazší než kdy dřív. Společnost dm například v únoru uvede celou limitovanou edici veganských pochutin.
Veganství neznamená pouhé vyloučení živočišné složky ze stravy, jedná se o komplexnější přístup k životnímu stylu. Ten kromě potravin zahrnuje i všechny produkty denní potřeby, jako jsou úklidové prostředky či kosmetika.
Novodobé veganství je spojováno s odhodláním bojovat proti klimatické změně na individuální úrovni. „Tento přístup je součástí dlouhodobé filozofie společnosti dm drogerie markt. Chceme podpořit každého, kdo se rozhodne jít cestou udržitelnosti a ekologického smýšlení. I proto postupně rozšiřujeme nabídku výrobků pro vegany. Aktuálně se v dm jedná o více než 2 400 produktů, což je přibližně 16 procent našeho sortimentu,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Oblíbená drogerie nyní navíc chystá limitovanou edici 23 veganských produktů privátní značky dmBio. Ty budou během února dostupné v prodejnách i na online shopu dm.cz.
Zájem o tyto výrobky, které lze v regálech snadno poznat podle označení VEGAN přímo na zelené cenovce, podle Peroutky rok od roku výrazně roste. Například v roce 2021 byl obrat z prodeje veganských produktů o 16 procent vyšší než v roce 2020, v případě kosmetiky byl zaznamenán růst dokonce o 20 procent.
Výzva Veganuary nalákala za sedm let 2 miliony účastníků
Na poptávku po udržitelném životním stylu reaguje také novoroční výzva Veganuary, kterou od roku 2014 organizuje stejnojmenná britská nezisková společnost. Ta si klade za cíl informovat a povzbudit celou společnost, aby následovala veganský životní styl po celý měsíc leden a ideálně u něj i setrvala. V roce 2021 se do výzvy zapojilo na 580 tisíc účastníků, za sedm let konání projevily zájem přes 2 miliony osob.