Jihomoravský Aqualand Moravia navštívilo v roce 2016 přes 700 tisíc lidí, bude se dále rozrůstat
Největší akvapark v Česku Aqualand Moravia navštívilo v roce 2016 více než 700 tisíc lidí. V porovnání s rokem 2014, kdy otevřel, je to o celých 40 procent více. Řada návštěvníků se totiž začala vracet i několikrát ročně. Rekordy přitom turnikety lámou nejen tradičně v létě, ale také právě teď v zimě. Návštěvníci oceňují termální bazény, včetně toho venkovního. Úspěšný je také hotel s výhledem na jihomoravskou Pálavu, který otevřel v létě 2016. Aqualand už ale plánuje další rozšíření, které ho má udržet na špici lákající celou pětinu návštěvníků z Rakouska.
Aqualand Moravia v zimě přitahuje návštěvníky na bazény, které jsou napájeny termální vodou z místního termálního vrtu až z hloubky 1,3 kilometrů. A též na svět bohatých atrakcí. Skluzavky a tobogány v jihomoravském akvaparku totiž čítají více než 1,7 kilometru. Pro řadu lidí je tak návštěva Aqualandu ideálním způsobem, jak uniknout z pošmourného počasí. Velmi dobře si ale unikátní areál vedl celý rok 2016. V ročním srovnání je z každých jeho 10 návštěvníků 6 tuzemských, 2 jsou ze Slovenska a 2 z Rakouska.
„V posledním půlroce sledujeme trend dalšího nárůstu rakouských návštěvníků. Široko daleko v dosahu našeho akvaparku není jiný s tak širokou nabídkou služeb, takže přijíždějí lidé například i z Vídně. Bereme to jako důkaz kvality našich služeb, ale je to pro nás zároveň závazek dále rozšiřovat vyžití, aby i při opakované návštěvě u nás lidé pořád nacházeli něco nového,“ uvedl ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Silnou zbraní je propojení akvaparku s rozsáhlou wellness zónou Forum Romanum, kde lidé využívají stále populárnější saunové ceremoniály, a to každou středu, pátek a neděli. Unikátem je i pool bar, díky kterému si lidé mohou dát vynikající drink, aniž by museli vylézt z bazénu. Vzhledem k vysoké oblibě v roce 2016 přibyl ještě jeden. „V obou vodních barech se v roce 2016 vypilo více než 60 tisíc litrů nápojů,“ doplnil Pavlacký.
Za uplynulý rok se tak například výrazně rozrostl venkovní areál, který disponuje neuvěřitelným počtem několika tisíců lehátek, desítkami slunečníků, speciálními restauracemi či VIP zónou, ve které si návštěvníci mohou v klidu a soukromí dopřát venkovní masáže. Rekordy láme i hotel s výhledem na Pálavu pojmenovaný Aqualand Inn, který otevřel v květnu. Stavba stála 65 milionů korun a byla reakcí na poptávku návštěvníků, kteří chtěli v nádherné jihomoravské krajině i samotném rozsáhlém akvaparku trávit více než jeden den.
„První měsíc dosáhl hotel více jak 50 % obsazenosti. V následujících letních měsících neklesla obsazenost pod 90 %. Na této úrovni se dále drží i ve všech mimosezónních víkendech, o prázdninách a svátcích. Nejčastěji využívají hotel rodiny s dětmi a páry všech věkových kategorií,“ upřesnil Pavlacký. Přibývá podle něj i zájem o firemní ubytování s konferencemi a teambuildingy přímo v akvaparku. V následujícím roce tak Aqualand plánuje vybudovat další rodinné apartmány a bude investovat i do dalšího vybavení konferenční místnosti. Hosté hotelu už nyní v ceně mají rovnou i volný vstup do Aqualandu. Dále se mohou klienti těšit i na spoustu nových zvýhodněných tematických balíčků, stravování formou polopenze zahrnuté v ceně ubytování a v zimním období na snídaně podávané na vyhřívané terase s výhledem na Pálavu.
Ani tím se ale rozrůstání služeb pro návštěvníky akvaparku nezastaví. „Nyní plánujeme rozšíření akvaparku o další část. Už máme k dispozici potřebné pozemky a v současné době probíhá studie na dostavbu, jež by měla nabídnout atrakce známé z nejlepších světových vodních parků. Hotovo by mělo být do dvou let,“ dodal Pavlacký. Podle něj přitom akvapark zároveň buduje řadu provozních vylepšení, která sice návštěvník neuvidí, ale díky šetření nákladů umožňují držet cenu vstupného nízko.