Dnes je 19. 05. 2019

Arval se v roce 2019 zaměří na podporu zelené mobility, rozvoj digitálních řešení i poradenských služeb

Autor: Redakce
Rubrika: Auto
Bře 20th, 2019
0 komentářů
Arnault Leglaye: Nový ředitel Arval CZ

V loňském roce společnost Arval, přední poskytovatel operativního leasingu, znovu zvětšila svůj vozový park, v globálním měřítku o 8,2 procenta, v České republice dokonce o 9 procent. Dařilo se jí posílit ve všech segmentech korporátních klientů. Výrazný zájem zaznamenala také o soukromý pronájem. V roce 2019 se chce věnovat inovacím a digitálním aplikacím s důrazem na zelenou a alternativní mobilitu.

Počet pronajatých vozidel společnosti Arval, která působí v 29 zemích světa, vzrostl v roce 2018 o 8,2 procenta na 1 193 910 vozů. Počet objednaných vozidel se meziročně zvýšil o 9 procent, a čítá 353 302 vozů. Loni se Arvalu nejlépe dařilo v severských zemích, kde zaznamenal růst o 25 procent. V jižní Evropě si polepšil o 16 procent, konkrétně ve Španělsku rostl o 19 procent, v Itálii o 8 procent. Dařilo se mu také ve Francii a Velké Británii, kde evidoval shodný růst o 5 procent. Posílil i ve střední Evropě, a to o 14 procent.

Potřeby lokálního trhu

Velmi dobrých výsledků dosáhl Arval v loňském roce také v České republice. Rostl zde o 9 procent a překonal hranici 20 tisíc vozidel ve full service operativním leasingu. Rozvíjel se v oblasti digitalizace a představil několik nových produktů. Své služby začal nově nabízet malým firmám a živnostníkům. „Arval musí vždy myslet jeden nebo dva kroky dopředu a rozšiřovat své činnosti na B2C segment. Jsme mezinárodní společnost, kde je zapotřebí přemýšlet globálně a fungovat lokálně. Důležité je být stále ve střehu, abychom pořád patřili k lídrům na trhu ve všech zemích. Cílem společnosti Arval je i nadále nabízet klientům ke službám skvělý servis a nikdy neměnit naše podnikání na komoditu. To je důvod, proč investujeme do budoucnosti a neustále testujeme nové produkty. Zkušenost uživatelů s našimi službami je hlavním motorem našeho vývoje v nadcházejících letech,“ komentuje plány na další období Arnault Leglaye, generální ředitel Arval CZ.

Nabídka pro soukromé osoby se osvědčila

Za rok 2018 hlásí společnost Arval růst ve všech segmentech korporátních klientů. U velkých firem jde o 4procentní zvýšení, v případě malých a středních podniků byl nárůst o 17 procent. Loni společnost Arval představila nabídky pro soukromé osoby po celé Evropě, a soukromý pronájem se v letech 2017 a 2018 zvýšil o 45 procent. V Nizozemsku spustila internetový obchod s vozidly, cílící právě na soukromé osoby. Letos by tato služba měla být rozšířena i do dalších evropských zemí. Pro segment soukromých osob vznikl v loňském roce také projekt Arval for Me. Jeho prostřednictvím nabízí společnost Arval kompletní přístup k jedinečnému spektru služeb včetně údržby a oprav (karoserie, pneumatiky, čelní skla atd.) a také přímo propojené služby mobility (poskytnutí náhradního vozu, doprava door-to-door, odtažení). Tato platforma je v současné době k dispozici v Itálii a ve Španělsku a má asi 12 tisíc členů.

Boj proti klimatickým změnám

Arval se dlouhodobě zabývá energetickou transformací vozových parků. V této souvislosti loni představil metodologii SMaRT (Sustainable Mobility and Responsibility Targets – cíle udržitelné mobility a odpovědnosti). Klientům má pomoci při zavádění strategie energetického přechodu, kdy slouží i k následnému sledování a hodnocení zelenější flotily. V roce 2018 přišel Arval rovněž s nabídkou elektrických vozidel. Má možnost pokrýt celý ekosystém elektrických vozidel zahrnující instalaci doma i na pracovišti, integrovaná platební řešení (včetně automatické náhrady za domácí nabíjení) a digitální služby pro elektrická vozidla (sledování spotřeby a lokalizace dobíjecích stanic). Služba je nyní k dispozici ve 12 zemích včetně Francie, Spojeného království, Belgie, Norska, Nizozemska a Německa, a zavádí se na několika dalších místech, kde jsou elektromobily rozšířené.

Efektivní využití dat

„Naše jedinečné spektrum služeb s vysokou hodnotou nám umožňuje držet krok s pozitivními trendy na trhu. Jsme tedy přesvědčeni, že se nám v roce 2019 podaří dosáhnout významného růstu. Naše týmy působí ve všech zemích a segmentech a dosažení 9procentního růstu pro nadcházející rok se zdá velmi reálné. Naše integrovaná nabídka, silné stránky a zaměření na data a digitalitu nám umožní postavit se výzvám spojeným s mobilitou, mezi které patří i povinnost bojovat proti klimatickým změnám,“ říká ke globálním cílům pro letošní rok Alain Van Groenendael, výkonný ředitel společnosti Arval. Posílení pozice na trhu chce dosáhnout díky řadě inovací. Proto Arval pro své zaměstnance vyhradil zdroje na podporu jejich nápadů a výkonů. Společnost by se tak měla posouvat nejen na technologické úrovni, chce také poskytovat nadstandardní poradenství klientům i řidičům. Kromě vyškolených pracovníků hodlá k tomuto účelu plně využívat data získaná z pronajatých vozidel.