Senioři si nejčastěji nevědí rady s opravami v domácnosti. Problémy řeší především ženy
Senioři nejčastěji potřebují pomoci s opravami v domácnosti, vyplývá to z údajů společnosti Senior Safe. Celkem 43 % seniorů, kteří volají na asistenční službu, poptávají služby řemeslníků nebo opravářů. Zájem je ale i o právní poradenství. S prosbou o pomoc se na linku nejčastěji obrací ženy, jejichž průměrný věk je 75 let.
Téměř polovina seniorů z Jihomoravského kraje, kteří se obrátili na asistenční službu Senior Safe, letos využila odbornou výpomoc v domácnosti. Největší zájem je o služby řemeslníků, které poptává 13 % volajících, 12 % má potom zájem o služby hodinového manžela. Senioři ale často využívají také služeb opravářů. „I pro mladšího člověka je obtížné najít kvalitního opraváře. Senior je v případě, že se mu porouchá pračka nebo ucpe odpad ještě ve složitější situaci. Pokud nemá možnost obrátit se na někoho z rodiny, požaduje proto služby zkušeného řemeslníka,“ vysvětlil Tomáš Kunc ze společnosti Senior Safe a dodal, že díky hodnocení služeb, které senioři zpětně provádějí, je společnost schopná roztřídit kvalitní firmy od těch nekvalitních a zprostředkovat seniorům osvědčenou službu. Poptávka je ale také po drobných úkonech a opravách, 10 % seniorů má zájem o úklidové služby.
Senioři však mají zájem také o odborné právní poradenství. 22 % z nich se dožaduje konzultace s právníkem nebo zprostředkování kontaktu. Nejčastěji přitom řeší problémy týkající se dědictví a vypořádání majetku v rodině. Poradit ale potřebují také v oblasti reklamace zboží a služeb nebo ohledně půjček.
Odborné poradenství v oblasti optimalizace energií či finančních služeb pak využije jen zhruba 10 % volajících. Stejný podíl volajících má zájem o zprostředkování informací. „I když v dnešní době i starší lidé ovládají počítače, ne každý senior si umí při vyhledávání informací poradit. Poměrně velký zájem je tak například o informace z jízdních řádů nebo zprostředkování různých kontaktů,“ dodal Tomáš Kunc ze společnosti Senior Safe, která působí v Jihomoravském kraji. Nejčastějšími zákazníky telefonické linky pak dle statistik ženy, ty tvoří 78 % volajících.