Dnes je 1. 04. 2020

Odstartoval 12. ročník soutěže E.ON Energy Globe. Nově hledá nápady, které zlepší čistotu ovzduší

Autor: Redakce
Rubrika: nejčtenější
Úno 20th, 2020
0 komentářů

Dvanáctý ročník soutěže E.ON Energy Globe ocení i letos nejlepší ekologické a energeticky úsporné projekty. Ty se mohou přihlásit do šesti kategorií Produkt, Obec, Firma, Stavba, Vzdělání a opět bude otevřena také kategorie Nápad. Novinkou letošního ročníku je speciální ocenění projektů a řešení směřujících ke zlepšení čistoty ovzduší.

Prestižní ekologická soutěž

Do soutěže o prestižní ekologickou cenu se mohou jako každý rok zapojit nejen lidé, ale také firmy a obce. Zájemci se mohou na webu www.energyglobe.cz zdarma přihlásit do šesti různých kategorií. Pro již dokončené projekty jsou určeny kategorie Produkt, Obec, Firma, Stavba a Vzdělání. Těm ve fázi myšlenky je určena kategorie Nápad. Přihlášené projekty, které se zabývají čistotou ovzduší, budou letos poprvé soutěžit o speciální ocenění poroty.

„Čisté ovzduší má přímý vliv na naše zdraví i kvalitu života. Proto jsme se rozhodli mu věnovat větší pozornost. Po zkušenostech z minulých ročníků věříme, že se mezi existujícími projekty nebo novými nápady najde takový, kterému soutěž pomůže k rychlejšímu růstu,“ vysvětluje Vladimíra Glaserová, koordinátorka soutěže ze společnosti E.ON. Partnerem speciálního ocenění je síť coworkingů Impact Hub, která pomůže s hledáním vhodných projektů a zároveň vítěze zapojí do akceleračního programu v hodnotě 300 000 Kč.

Přihlášky posílejte do 15. března 2020

Své přihlášky mohou zájemci bezplatně zasílat až do 15. března 2020. Odborná porota, v níž opět zasednou zástupci Akademie věd ČR a Karlovy univerzity v Praze, posléze vybere dva nejlepší projekty z každé kategorie. O celkových vítězích rozhodne na podzim široká veřejnost, která bude hlasovat pro jeden ze dvou vybraných projektů na webu soutěže. Výjimkou je pouze kategorie Nápad a celkový vítěz soutěže, o němž rozhodne odborná porota.

Na celkového vítěze 12. ročníku čekají i letos hodnotné ceny od partnerů soutěže. Nejlepší projekt bude prostřednictvím médií a dalších marketingových aktivit představen široké veřejnosti, aby pomohl inspirovat ke vzniku dalších ekologických řešení. Zároveň se může probojovat až do světového finále soutěže.