Dnes je 19. 02. 2018

Polovina Čechů na internetu stále nenakupuje. Online nákup má přitom podle expertů řadu výhod

Autor: Redakce
Rubrika: Cestování
Kvě 24th, 2016
0 komentářů
Beautiful girl riding a water slide

I když internetové nákupy v posledních letech zaznamenaly mohutný rozmach, z čísel Českého statistického úřadu plyne, že je stále více než polovina Čechů ignoruje. Obchodníci, pro které je takový prodej levnější, se je však snaží motivovat. Například největší akvapark v Česku Aqualand Moravia zavedl pro návštěvníky se vstupenkami koupenými online přednostní vstup.

Podle Českého statistického úřadu mělo v roce 2015 s nákupem přes internet zkušenost 42 procent všech spotřebitelů. Číslo sice meziročně narostlo o tři procentní body, stále to ale znamená, že více než polovina lidí internet jako nákupní kanál nevyužívá. A obchodníci se to snaží změnit. A to nejen tehdy, pokud obchodují s oblečením či obuví, které se na internetu prodávají nejčastěji.

Trendem jsou vstupenky, které vloni nakupovalo přes e-shop 16 procent Čechů. Pro obchodníky to má jasnou výhodu – nemusejí platit drahý provoz kamenných pokladen. Od loňska funguje online prodej akvaparku Aqualand Moravia na adrese www.koupejse.cz. A podle interních čísel Aqualandu Moravia prodeje voucherů za první 4 měsíce letošního roku převýšily prodeje za celý rok 2015 hned dvakrát. Třeba proto, že jsou takto ke koupení speciální akce, které ve světě mimo počítač návštěvníci nepořídí. „Koupě vstupenky přes e-shop má také výhodu přednostního odbavení na pokladnách přímo v Aqualandu Moravia. Na speciálně vyhrazené pokladně pro zákazníky z e-shopu vymění voucher za vstupenku, a o to rychleji jsou pak lidé přímo v areálu,“ popsal generálním ředitelem Aqualandu Moravia Petr Pavlacký.

Ten zároveň zdůrazňuje i speciální online podporu, která dokáže zákazníkům poradit. A právě to je podle expertů další faktor, který může rozhodnout. „Trendem poslední doby je hlavně osobní přístup k zákazníkovi, a to i k tomu online. Firmy se též snaží stále lépe předvídat jeho budoucí poptávku, přičemž vycházejí ze znalosti vzorce zákazníkova chování. Tato technologie bude do budoucna dále rozvíjena a přijímána stále větším počtem provozovatelů,“ uvedl analytik Jiří Šimara ze společnosti Cyrrus.

Asociace pro internetovou komerci (APEK) nyní v Česku eviduje více než 35 tisíc e-shopů. A svět kamenných obchodů se se světem internetu začíná čím dál tím více prolínat. „V současné době již v zásadě nejde oddělovat svět obchodu na e-komerci a kamenné obchody. Významné obchody spouštějí průběžně e-shopy, naopak nejvýznamnější internetové obchody zřizují výdejny či přímo prodejny tak, aby byly pro své zákazníky ještě dostupnější,“ konstatoval ředitel APEK Jan Vetyška. Češi ale mají v nakupování online ještě rezervy. Například ve Velké Británii a Dánsku, které jsou v tom v Evropské unii rekordmany, nakupuje na internetu téměř 80 procent obyvatel.

Napsat komentář