Dnes je 31. 10. 2020

Změna mobilního operátora je snadná. S výběrem ideálního tarifu vám pomůže Národní centrum úspor

Autor: Redakce
Rubrika: Finance
Říj 1st, 2020
0 komentářů

Mobilní telefon dnes k volání, smskování, ale i vyřizování e-mailů a brouzdání po internetu využívá drtivá většina lidí napříč všemi věkovými kategoriemi. Ne každý uživatel je ale spokojený s tím, jaký rozsah služeb mu v rámci tarifu poskytuje jeho mobilní operátor. V takovém případě je ideální čas na změnu. Změnit operátora je dnes díky legislativě snadné, s výběrem ideálního tarifu vám navíc pomůže Národní centrum úspor.

Změna operátora se v minulosti nesla v duchu nemalých pokut za předčasné ukončení smlouvy, které se často mohly vyšplhat až na tisíce korun, a běhání po pobočkách jednotlivých poskytovatelů. Dnes je však situace pro uživatele daleko výhodnější a případný přechod k jinému operátorovi jim nezabere příliš času a zpravidla je i zadarmo.

„Novela zákona v dubnu zavedla výraznější omezení pokut při předčasném ukončení smluv na dobu určitou. Operátoři si je mohou účtovat pouze, pokud k ukončení smlouvy došlo do tří měsíců od jejího uzavření. Výše pokuty je přitom omezena na pět procent součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce úvazku,“ říká Michal Karabina z Národního centra úspor, jež lidem pomáhá vybrat si nejvýhodnější dodavatele služeb od energií až po internet, mobilní služby a TV.

U smluv na dobu neurčitou lidé pokuty řešit nemusejí vůbec, stejně jako ti, kteří mají smlouvu na dobu určitou platnou déle než tři měsíce. V takovém případě jen stačí současnému operátorovi dodat výpověď smlouvy a zažádat o přenos čísla. S touto žádostí se pak bude uživatel moci obrátit na nového operátora, který vše potřebné již zařídí za něj. Na přenesení čísla mají poskytovatelé nejvýše dva pracovní dny.

Ujasněte si, co od tarifu chcete

Než se pro změnu rozhodnete, je na místě ujasnit si, co od nového tarifu očekáváte. „Pokud hodně voláte a píšete textové zprávy, je dobré si propočítat, jakou porci volných minut a SMS za měsíc spotřebujete. U velké spotřeby pak lze zvažovat i výběr tarifu, který nabízí neomezené množství obou služeb, protože odpadnou starosti s přečerpáním limitu a vícenáklady,“ popisuje Matěj Lašek z Národního centra úspor.

Velkým fenoménem dnešní doby jsou pak i mobilní data. Zde panuje obdobná situace jako u volných minut a textových zpráv. „Pokud využíváte mobilní připojení i k práci, připojujete k internetu další zařízení prostřednictvím hotspotu, odesíláte přes mobil větší objem dat nebo jej potřebujete stáhnout, měli byste zvažovat tarify nabízející deset a více GB měsíčně. Lidé, kteří jsou prakticky neustále on-line, pak často sahají po nabídce neomezených dat,“ dodává Matěj Lašek.

Naopak pokud víte, že internet v mobilu používáte minimálně a často se připojujete z domácí wi-fi sítě nebo veřejných sítí, velký objem dat pravděpodobně nebudete potřebovat. Na prohlížení sociálních sítí vám bude stačit tarif s množstvím dat kolem dvou až pěti GB na měsíc.

Srovnávač přinese úsporu času i financí

Pokud máte své požadavky srovnané, máte prakticky dvě možnosti. Tou první je prohledávání nabídek jednotlivých operátorů na internetu, jejich zdlouhavé srovnávání a vybírání. Tou druhou je pak nechat si poradit od odborníků. „Výhodou tohoto řešení je úspora času i financí. Na webu Národního centra úspor stačí vyplnit jednoduchý formulář s aktuálními náklady za tarif a službami, které od nového tarifu očekáváte. Zbytek již zařídíme za vás. Srovnáme nabídky jednotlivých operátorů, včetně těch, k nimž se běžný uživatel nemusí vždy dostat, a navrhneme vám nejvýhodnější řešení,“ říká Michal Karabina.

Prostřednictvím Národního centra úspor je možné požádat o vypracování analýzy stávajících služeb a nechat si nabídnout novou, lepší či levnější variantu i v dalších oblastech dodávek služeb. Podobně jako v případě mobilního tarifu lze optimalizovat i služby v oblasti internetu, TV či energií.

Komerční sdělení.