Dnes je 19. 02. 2018

Zájem firem o plošné ceny nafty meziročně vzrostl o 100 %

Autor: Redakce
Rubrika: Z trhu
Dub 24th, 2017
0 komentářů
shutterstock_319587125

Statistiky ukazují, že koncept nákupní aliance využívají firmy a podnikatelé stále více. Malé a střední firmy takto mohou dosáhnout na stejné podmínky, jaké pumpaři běžně poskytují jen velkým korporacím. V březnu vzrostla výtoč pohonných hmot u podniků sdružených v nákupní alianci Axigon meziročně o 1,2 milionu litrů, což představuje 100% nárůst.

Firmy a podnikatelé mohou prostřednictvím nákupní aliance pořizovat zboží a služby za podmínek a cen jinak dostupných jen velkým odběratelům. Hojně využívané jsou tankovací karty, díky kterým je možné čerpat slevy z totemových cen nebo platit za pohonné hmoty v režimu plošných cen. Plošné ceny se drží dlouhodobě pod průměrnou cenou na trhu a jednotná týdenní cena platí vždy v rámci celé sítě čerpacích stanic v Česku. „Hlavní výhoda plošných cen spočívá v tom, že lze za stejnou cenu tankovat u nejdražších pump na dálnicích i ve zbytku republiky. Aktuálně tak mohou motoristé ušetřit i 5 až 6 korun na litru nafty, protože totemové ceny, které mohou být u hlavních tahů velmi nadsazené, se držitele karty prostě netýkají,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje tankovací karty euroShell a EuroOil. České firmy i živnostníci mohou od letoška navíc využít tankování nafty za plošné ceny i v rámci sítě čerpacích stanic Shell na Slovensku.

Právě plošné ceny pohonných hmot mohou za to, že zájem o využití konceptu nákupní aliance stabilně roste, což potvrzují i poslední údaje za březen. „Výtoč pohonných hmot prostřednictvím tankovacích karet poskytovaných Axigonem roste stabilně v průměru o 100 000 litrů měsíčně. V březnu jsme však zaznamenali neuvěřitelný půlmiliónový růst na 2,5 milionu litrů měsíčně,“ upozorňuje Damir Duraković. Jedná se o meziroční růst o 100 % a ve srovnání s  měsícem únorem natankovaly firmy o 26 % pohonných hmot více. V celé výtoči pak představují právě plošné ceny více než 80% objem. „Vidíme v tom další potvrzení zájmu o koncept nákupní aliance. Firmy a podnikatelé si uvědomují, že tankovací karty nejsou dostupné jen velkým korporacím a že lze tento nástroj využívat, aniž by bylo nutné platit dodatečné servisní poplatky,“ dodává Damir Duraković s tím, že s jedinou kartou EuroOil může navíc firma platit za zboží a služby ve všech značkových sítích v Česku. Modré benzinky EuroOil také jako jediné nabízejí naftu bez biosložky a od letoška rovněž expandují na české dálnice, kde do letošního února značka EuroOil zatím chyběla.

Napsat komentář