Dnes je 25. 05. 2018

Moderní cafeterie: Digitální řešení, které umožňuje jednoduchou správu i čerpání benefitů

Autor: Redakce
Rubrika: nejčtenější
Dub 4th, 2017
0 komentářů
shutterstock_220794061

Dnes cafeterie patří ke standardnímu řešení zaměstnaneckých benefitů. A to bez ohledu na velikost firmy či její zaměření. Důvody? Jednoduchost, flexibilita a úspora. V Česku takového pomocníka přináší společnost Edenred, kterou lidé dobře znají například díky papírovým stravenkám či stravenkovým kartám.  „V případě naší cafeterie Benefity Café klienti oceňují, že se jedná o jednoduché prostředí, se kterým se zaměstnavatelé i zaměstnanci velmi rychle sžijí. Zároveň naše řešení umožňuje maximální flexibilitu a volnost při výběru způsobu čerpání benefitů. Úspora v podobě optimalizace nákladů na zaměstnanecké benefity je samozřejmostí,“ přibližuje službu v praxi šéf cafeterie Benefity Café Jan Burian.

Na otázky odpovídá Jan Burian, Head of Cafeteria

V jakých firmách se nejčastěji cafeterie implementují? Respektive jaké firmy o cafeterii mají zájem?

Cafeterie již není výsadou jen velkých firem. Ostatně to dokládají i čísla – 43 procent našich klientů tvoří firmy do tří set zaměstnanců, společnosti do tisíce zaměstnanců pak představují tři pětiny všech uživatelů. Ještě před nedávnem se rovněž tradovalo, že cafeterie jsou vhodné zejména pro firmy z oblasti IT či bank. Díky inovacím a zjednodušením se nám podařilo zaujmout i firmy mimo oblast služeb. Dnes již více než polovinu našich klientů tvoří klienti ze zpracovatelského a výrobního odvětví. K těmto změnám samozřejmě vede i doba samotná, respektive technologický pokrok a zvyšování počítačové gramotnosti. Vzhledem k šířce partnerské sítě již ani nezáleží na tom, odkud firma je, zda z malého či velkého města. Pokud bych měl tedy shrnout, jaké firmy cafeterii zavádějí, jsou to ty, které chtějí zaměstnancům nabídnout maximální flexibilitu a individuální přístup, nehledě na lokalitu, velikost či zaměření byznysu.

Jaké jsou současné trendy cafeterií?

Jednoznačným trendem je digitalizace platebních nástrojů. Uživatelé stále častěji využívají k platbám za benefity platební karty a online platby. Největším a všeobecným trendem poslední doby je bezesporu flexibilita a individuální přístup. Dříve se benefity hodně diverzifikovaly, samostatně zaměstnanci získávali příspěvek na stravování, jazykovou výuku, penzijní připojištění aj. Dnes se nechává možnost finální volby benefitů stále více na samotných zaměstnancích. Z našich průzkumů vyplývá, že „svobodná volba“ v čerpání benefitů nijak nenarušuje strategii a podporované oblasti firmy, ba naopak je podporuje. Zaměstnanci si sami vybírají oblasti benefitů, jako je vzdělávání a zdraví, přičemž k tomu nemusejí být „nuceni“.

V poslední době se setkáváme ještě s dalším požadavkem, a to je propojení volnočasových příspěvků a příspěvků na stravování. Lidé si tak mohou vybrat, zda skutečně chtějí přispívat na stravování, nebo si například koupí za tyto peníze dovolenou či kurz.

Velké obliby pak získává řešení, které v rámci cafeterie umožňuje navýšit zaměstnancům čisté příjmy díky modulu salary sacrifice. Tento modul umožňuje zaměstnancům převést si část mzdy nebo finančního bonusu do daňově zvýhodněného benefitního režimu.

Čím je vaše cafeteria řešení výjimečné a ojedinělé? Jaké jsou výhody vašeho řešení?

V první řadě skutečnost, že je Edenred největším světovým poskytovatelem benefitů a naší celosvětovou strategií je být jedničkou na trhu v inovacích, což se nám úspěšně daří. Díky celosvětové působnosti (42 zemí) se můžeme vzájemně inspirovat a předávat si nejnovější trendy a zavádět je i v ostatních zemích.

Zaměřujeme se na to, abychom uživatelům nabízeli to, co znají z běžného života. Poskytujeme například ve spolupráci s MasterCard bezkontaktní benefitní a stravenkové karty, se kterými se platí stejně pohodlně a snadno jako s běžnými bankovními kartami. A to včetně možnosti platit on-line nákupy na internetu. Uživatelé ani partneři, u kterých benefity uplatňujete, se tak nemusejí „učit“ vůbec nic nového.

I přesto, že uživatelé využívají stále častěji k čerpání benefitů platební karty a elektronické poukázky, zachováváme i tradiční papírové. Jde nám především o to, aby měli zaměstnanci možnost maximálního výběru benefitů a abychom společnostem usnadnili plynulý přechod na digitální řešení.

Naši novou cafeterii vystihuje moderní design, uživatelsky přívětivé rozhraní a jednoduché objednání benefitů tzv. „na tři kliky“. Cafeterie Benefity Café je navržena tak, aby se v ní snadno orientovali i méně erudovaní uživatelé, kteří v nakupování na internetu nemají příliš zkušeností. Díky responzivnímu designu je cafeterie plnohodnotným nástrojem na všech zařízeních připojených k internetu a uživateli tak poskytuje přístup 24 hodin denně z mobilu, tabletu nebo osobního počítače.

Zmínil jste digitalizaci platebních nástrojů. Můžete nám sdělit, jaký sledujete vývoj a odlišnosti ve způsobech čerpání zaměstnaneckých benefitů vašimi uživateli?

Velmi rychle se zvyšuje podíl čerpání benefitů prostřednictvím digitálních a online produktů. Uživatelé cafeterie stále častěji nakupují benefity v e-shopech, využívají elektronické benefitní poukázky nebo si převádějí své prostředky z cafeterie na benefitní kartu Ticket Benefits. Tradiční papírové poukázky využívají čím dál tím méně. Stále jsme však v době digitální transformace a je potřeba s tímto přerodem ještě nějaký čas počítat. V loňském roce zaznamenaly digitální způsoby čerpání benefitů v cafeterii pětiprocentní nárůst a v letošním roce očekáváme, že se tento trend ještě zrychlí.

Jakým způsobem se v cafeterii řeší stravování?

Existuje více modelů, jak příspěvek na stravování v cafeterii řešit. Obecně ale mohu říci, že naše cafeterie umožňuje zaměstnancům, aby si sami vybrali, zda budou, či nebudou chtít příspěvek na stravování využívat. Pokud ne, tak se částka přesune do jiného typu zaměstnaneckých benefitů. Dále má zaměstnanec možnost si zvolit, jakou částku na stravování vyčlení a jaký platební nástroj pro platbu za stravování využije, zda platební kartu, či klasické stravenky. Modul se díky tomu hodí i na přechod společnosti z papírových stravenek na kartu – tedy na digitální řešení. Stravenkový portál funguje i zcela samostatně a může sloužit jen pro řešení příspěvku na stravování ve společnosti, tedy bez nutnosti mít kompletní verzi cafeterie.

Je možné si cafeterii vyzkoušet?

Zájemcům o cafeterii Benefity Café nabízíme možnost vyzkoušet si testovací verzi na webové stránce www.benefity-cafe.cz. Další možností je osobní schůzka, kdy vám já nebo některý z mých kolegů můžeme přijet představit naši cafeterii osobně k vám do firmy.

Napsat komentář