Dnes je 16. 04. 2024

Díky systémovému partnerství lze zdvojnásobit zisk i obrat, koncept se rozšiřuje do Česka

Autor: Redakce
Rubrika: Z trhu
Led 16th, 2015
0 komentářů

Ačkoliv koncept systémového partnerství představující novou formu spolupráce mezi výrobcem obuvi a maloobchodníkem existuje již 10 let, rozšiřovat se začíná až v posledních letech. Jak vyplývá z aktuálních statistik společnosti Afeli, oproti loňskému roku se v rámci systémového partnerství zvýšil počet systémových ploch ve světě o 12 %. Tento trend je patrný i v Česku, kde během roku 2014 vzrostl počet ploch o bezmála 10 %. Podle odborníků bude systémových ploch i nadále přibývat. Maloobchodníci si totiž uvědomují, že díky nim lze zdvojnásobit nejen zisk, ale i celkový obrat.

Podstatou systémového partnerství je, podobně jako u franšízy, obchodní model, při kterém maloobchodník získá kromě zboží i celý systém prodeje. Jedná se o vybavení prodejny, instruktáž zaměstnanců či propagační materiály. Obchodník na oplátku obdrží pravidelnou podporu bezstarostného chodu prodejny. Partnerství tak propojuje zkušenosti globálního výrobce a schopnosti lokálního maloobchodníka. Podle nejnovějších statistik společnosti Afeli, která poskytuje koncept systémového partnerství, tento způsob prodeje zaznamenal ve světě meziroční nárůst o 12 %.

„Zatímco loni existovalo 845 ploch celkem ve 32 zemích, v současnosti je již nainstalováno 946 systémových ploch. Každý měsíc se tak v Evropě průměrně otevře sedm systémových ploch,“ uvedla Iva Macháčková, jednatelka společnosti Afeli, která již řadu let buduje značku Tamaris v České republice. „Zhruba 45 % ploch je provozováno v zahraničí. Nejrychlejší vývoj zaznamenáváme v zemích západní Evropy, zejména ve Francii, zemích Beneluxu, Velké Británii, ale také například v Řecku,“ doplnila Macháčková s tím, že v České republice přibylo v loňském rocetéměř 10 %systémových ploch.

Systémové partnerství je v současnosti možné realizovat dvěma formami prodeje. „První variantu představuje Shop in shop, kde se naše značka prodává na části obchodu. Druhou možností je pak takzvaný store, v rámci kterého se v celém obchodě prodává pouze naše značka,“ vysvětlila Macháčková a dodala, že právě tento typ prodeje zažívá v poslední době velký rozmach. „V uplynulém roce došlo k nárůstu počtu Tamaris Store o 18 %. Loni fungovalo dohromady 253 ploch Tamaris Store, dnes jich je již 299. I čeští maloobchodníci pochopili, že díky systémovému partnerství je jejich podnikání bezpečnější a účinnější,“ upřesnila Macháčková.

Systémové partnerství nabízí celý systém efektivního obhospodařování prodejní plochy. V rámci partnerské spolupráce maloobchodník získává inovativní nábytek, dekorace, návody k uspořádání, vystavení a prodeji zboží tak, aby se zvýšil obrat. „Díky konceptu systémového partnerství dochází k minimalizaci nákladů a zvýšení prodeje. Naše zkušenosti s doposud realizovanými systémovými plochami ukazují, že dokážou až zdvojnásobit zisk i obrat skladu v porovnání s původní nekoncepční a zastaralou plochou,“ uzavřela Iva Macháčková.