Dnes je 28. 03. 2024

4 důvody, proč vám i vašemu byznysu prospívá účast na konferencích

Autor: Redakce
Rubrika: Z trhu
Čvn 5th, 2018
0 komentářů
4 důvody, proč vám i vašemu byznysu prospívá účast na konferencích

Podnikatelé, kteří se chtějí ve svém oboru neustále vzdělávat a učit se něco nového, mají v dnešní době řadu možností, jak na to. A nemusejí kvůli tomu mnohdy ani vyjít ze své kanceláře, neboť na internetu se to jen hemží oborovými blogy, videi, webináři i volně dostupnými případovými studiemi či odbornými články. Vyplatí se v takové situaci vůbec navštěvovat v současnosti tak oblíbené byznys konference? Máme pro vás 4 důvody, proč ano.

Nabídka různých oborových konferencí je dnes velmi pestrá a není snad ani možné stihnout navštívit všechny. Proto by si podnikatelé měli vybírat takové konference, které jsou pro ně nejrelevantnější, nebo takové, jež se mohou pochlubit něčím opravdu výjimečným. Například konference MILCON (Motivace, Inspirace, Leadership CONference), jež se uskuteční 12. června ve Zlíně, vsadila na to, že účastníkům nabídne minimum řečníků, kteří však dostanou mimořádný prostor, a navíc se jedná o naprosté tuzemské špičky. „Jde o tři vrcholové osobnosti českého podnikání, jež své firmy dotáhly téměř z ničeho na světovou úroveň: Zbyňka Frolíka, zakladatele firmy LINET, Stanislava Martince, šéfa KOMA Modular, a Jaroslavu Valovou, zakladatelku koupelnového království SIKO. Řečníci navíc dostanou na předání svých zkušeností a diskuzi s publikem hned dvou a půl hodinový prostor,“ přibližuje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, která pomáhá malým a středním podnikům. Proč se vlastně podnikatelům vyplatí konference navštěvovat?

1) Nasajete energii ze skupiny obdobně smýšlejících lidí

Je v podstatě samozřejmé, že oborové byznys konference lákají především ty podnikatele, kteří se danému oboru věnují či o něj mají zájem. Účastí na takové konferenci se tak ocitnete mezi lidmi s obdobnými zájmy a problémy, s lidmi používajícími podobné metody a postupy a řešícími totožné problémy. A to se netýká jen řečníků, ale zejména spoluúčastníků. S nimi tak při pauzách na kávu či během networkingu můžete vést zcela relevantní diskuze o svém podnikání či podnikání obecně, můžete se dozvědět, jak některé problémy překonali oni, jaké nástroje a postupy se jim osvědčily a mnoho dalšího.

Firmy mohou posunout své podnikání i dnes pomocí baťovských principů

2) Vybudujete si reputaci experta

Nejen, že se na odborných konferencích dozvíte mnoho novinek a prohloubíte si znalosti, ale účastí na nich dáte najevo i svým partnerům, dodavatelům či klientům, že vás váš obor skutečně zajímá, máte chuť se v něm posouvat dál a zdokonalovat sebe i svou firmu. Možná vás účast dokonce inspiruje i k tomu, abyste na nějaké akci sami vystoupili, což vám otevře řadu nových možností, jak si vybudovat reputaci experta ve svém oboru a zvýšit povědomí nejen o své osobě, ale především o své firmě.

Tři TOP příběhy současného českého podnikání představí podnikatelská konference MILCON

3) Změna prostředí nabízí nový úhel pohledu

Den co den sedíte v kanceláři, potkáváte pořád ty samé tváře, děláte podobné úkony? Účast na konferenci nabízí možnost vytrhnout se z rutiny, nasát novou atmosféru, potkat nové lidi, dozvědět se nové věci. Přitom se navíc nemusíte vůbec cítit provinile, že nějak mrháte svým časem. „Změna prostředí nám také dává možnost podívat se na své podnikání a svou práci z nového úhlu pohledu, získat novou inspiraci a třeba nám i ‚nakopne‘ chuť pro další sebevzdělávání. Na konference se lidé chodí něco nového dozvědět, naučit, sdílet své zkušenosti a postřehy. V takovém prostředí se vzděláváme mnohem efektivněji a lépe než o samotě před monitorem,“ dodává Jiří Jemelka.

TIP: Jak si najít cestu mezi lídry na trhu? Využijte sociální sítě a choďte na konference

4) Není nad setkávání tváří v tvář

Konference jsou nejen o zkušenostech, znalostech, trendech, novinkách, ale také o lidech. A setkávat se s nimi je i v dnešní digitální době nejlepší stále klasicky tváří v tvář. Konference spojené s networkingem či večerní party jsou tak naprosto ideální příležitostí navázat nové obchodní vztahy či upevnit ty stávající. Nezávazná konverzace u stolku s kávou vám může snadno dopomoci jak k novému obchodnímu partnerovi, tak i dodavateli, klientovi či mentorovi.