Dnes je 19. 04. 2024

5 největších mýtů o operativním leasingu

Autor: Redakce
Rubrika: nejčtenější
Led 20th, 2016
0 komentářů
Arnault Leglaye: Nový ředitel Arval CZ

Operativní leasing představuje velmi efektivní způsob správy vozového parku. Malá informovanost nebo nepochopení základních principů jej ale mnohdy neprávem řadí k méně výhodným způsobům financování vozidel. Pozitivní přínos nejen z hlediska nákladů podnikatele je ale prokazatelný na konkrétních číslech. Zájem o operativní leasing roste, protože se ukazuje, že nevlastnit vůz bývá často efektivnější. Představujeme 5 největších mýtů ohledně operativního leasingu.

  1. mýtus: V leasingu je zahrnut příliš nákladný servis

Tato úvaha vychází z na první pohled logického poznatku, že služby ve značkových servisech jsou drahé, což zvyšuje i cenu nájmu vozidla. Leasingové společnosti samozřejmě dopřávají vozidlům ve flotile 100% údržbu, takže využívají služeb pouze autorizovaných značkových servisů. Díky velkým objemům služeb jsou však u nich schopny nasmlouvat velmi příznivé ceny, na které běžný zákazník nedosáhne.

  1. mýtus: Operativní leasing musí být dražší než přímá koupě kvůli marži leasingové společnosti

Je nutné si uvědomit, že leasingové společnosti nakupují nejen servis, ale i vozidla a veškeré služby a komodity v obrovských objemech a dokážou tedy díky svému silnému postavení vůči dodavatelům s náklady velmi efektivně pracovat. Tak efektivně, že i s marží leasingové společnosti může cena nájmu spolu s dalšími výhodami směle konkurovat jiným způsobům financování. „Naše kupní síla je garancí nejnižších možných nákladů. Dokážeme to navíc podložit konkrétními čísly srovnáním celkových nákladů na vlastnictví u každé značky, typu i modelu vozidla,“ upozorňuje Jan Tejnor, Business Team Manager společnosti Arval.

  1. mýtus: Nelze si vybrat konkrétní model vozidla ani vybočit ze standardní nabídky

V rámci operativního leasingu je možné využít širokou škálu vozů a jejich modelů. Leasingové společnosti jsou navíc již tak flexibilní, že zvládnou objednávku zadanou ráno mnohdy vyřídit tentýž den, nejpozději pak zpravidla do druhého dne. Co se týče typu vozidla, často lze klientům vyhovět i v případě, že požadují značku či model, který není ve standardní nabídce.

  1. mýtus: Svá vozidla často neobnovuji, takže bych upřednostňoval přímou koupi

I když kvalitní leasingová společnost nabízí v průběhu trvání nájmu pravidelnou výměnu staršího modelu za nový jako samozřejmost, můžete stejně tak využít smlouvy na 60 a více měsíců. Kvůli požadavku na delší dobu provozování tak není nutné si vozidlo pořizovat do vlastnictví. Samozřejmostí je, že i v dlouhodobém nájmu konkrétního vozidla je garantována stejná úroveň služeb, správy vozového parku a optimalizace nákladů i jejich předpověditelnost.

  1. mýtus: Vozidlo musím vlastnit

Lidé si často neuvědomují, že investice, které do vozu musejí v případě vlastnictví dát, mohou být i nenadálé a značně vysoké. Operativní leasing toto riziko naprosto eliminuje a rovněž odpadá problém s prodejem ojetého vozu. „Zájem o operativní leasing v posledních letech roste. Podnikatelé si totiž uvědomují, že vlastnit vozidlo není cílem podnikání. Vůz je pouhým prostředkem k rozvoji byznysu a není vůbec nutné ho vlastnit,“ uzavírá Jan Tejnor s tím, že nejvýhodnější vůz je mnohdy ten, který firma nevlastní.